Tedsams blogg

Direktlänk till inlägg 25 april 2011

Tror ni att jag lever i 36 år till??

Av tedsams - 25 april 2011 18:31

  

Jag funderar på hur det skulle vara... att bli 98 år gammal. Vi har ju en granne som är det, och hon kom över idag när vi satt ute i solen på förmiddan.


Fullkomligt klar i huvudet och dessutom rask i benen, i alla fall för att vara 98 år  gammal...  Det fick mig att fundera på om min gamla kropp och mitt virriga huvud skulle bli 98 år gammalt, hurdan skulle jag vara då, tro?

  

Att bli gammal är ju inget att stå efter i sig, men att bli gammal och få vara frisk, det är ju inte helt fel, men tyvärr få förunnat.  Fantastiskt att få träffa såna människor tycker jag...    

   

   

Idag blev det en promenad i området här. Två cyklister och en joggare såg vi... och så en massa barn som var ute och lekte... annars var hela stora bostadsområdet helt dött och stilla.   


Men vi såg massor av vitsippor, och märkligt nog även björkar med utslagna löv. Det är tidigt det, men antagligen står dom på alldeles rätt ställe.


Men det där med vitsippor är fascinerande tycker jag....  stora, stora gärden fullproppade med vitsippor... och varenda skogsbacke översållad med vitsippor... det är hisnande vackert tycker jag, men egentligen är dom ju nästan som nån sorts ogräs.


Om dom blommade lite senare på sommaren så skulle dom väl betraktas på samma sätt som vi betraktar maskrosor antar jag... som  ogräs.    

  

   

Vet ni vad jag ska göra nu?? Jo, jag ska gå till den där improviserade soptippen som finns här i området. Den där högen där alla slänger sitt trädgårdsavfall, gamla blommor och buskar som man tagit bort och sånt, ni vet. Ogräs och mossa och sånt... där såg jag två växter igår, två blommor som jag vill ha. Dom ska jag tassa dit och plocka med mig hem.... och så ska jag gräva ner dom i vår rabatt.

  

Jag gillar blommor, och jag brukar köpa dom jag ska ha...  Men just den här sorten gillar jag, och om dom ändå ska ligga där och dö så gör jag ju liksom en god gärning om jag räddar dom till ett fortsatt liv.   

   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tedsams - 7 oktober 2014 17:59

  Japp, så får det bli. En massa strul och inga svar från supporten, så nu byter jag bloggplats till    www.tedsams.blogspot.se   Lite sorgligt... jag har bloggat här i många år nu, men det krånglar lite för mycket. Krångligheter har jag no...

Av tedsams - 6 oktober 2014 10:02

Ja det är ju en gammal sanning som man alltid kan lita på. Eller.... man får vad man förtjänar.... det är också ett ordspråk som oftast stämmer.      Och den här gången syftar jag på hundträning.... inte andra klanterier jag gjort..    Vi skulle ...

Av tedsams - 29 september 2014 11:48

Ja, min Salza är en liten stjärna hon. Det visade hon i och för sig tidigt, men det håller i sig, trots stigande ålder och nästintill obefintlig träning.      I morse när vi var ute så skulle Jippie få leta upp en pinne som jag gömt i en rishög. ...

Av tedsams - 23 september 2014 12:15

Hösten är min tid....  njuter av lite kyliga, klara dagar då man måste ta på sig en tröja eller jacka för att inte frysa när man går ut.    Både igår morse och idag vaknade jag till strålande solsken från en klarblå himmel... eller... solen hade ...

Av tedsams - 22 september 2014 10:16

Under den gångna helgen har ju Rallylydnads-SM gått av stapeln här i Sundsvall, och jag försökte vara på plats så mycket jag kunde. Sällan man får chansen att se landets bästa ekipage på nära håll eftersom de allra flesta av dem hör hemma många mil h...

Ovido - Quiz & Flashcards