Tedsams blogg

Alla inlägg den 1 april 2011

Av tedsams - 1 april 2011 07:44

  

Ja, sån elegant middag bjöd vi på igår. En bekant som råkade säga att hon gillar rotmos men aldrig gör sig besväret att göra det åt sig själv... henne bjöd vi på middag igår.


Och visst är det gott...  och så är det faktiskt sån mat som jag vågar äta just nu också, och det är ju trevligt att slippa sitta och bara titta på när andra äter.   

  

Och så åt vi persikopaj och glass... det var inte så dumt det heller.  Ska jag vara helt ärlig så var det nog snäppet godare än rotmos    

  


Men jag är trött på att vara sjuk nu. Det är långtråkigt att inte orka varken ditten eller datten.... och nu har jag snart käkat klart antibiotikan och ändå tycker jag väl inte att jag är helt bra.


Det är ett helt företag bara att komma upp på morgonen... klivet över sängkanten är enormt   och när jag sen drar upp persiennen och ser all snön utanför fönstret då känns det inte så jäkla angeläget att gå upp.


Men, men.... det blir kanske bättre så småningom....   

  


Det har flyttat in ännu en hund här "på gården". En liten Sankt Bernhardsvalp... och den är inte nåt söt     13 veckor gammal och nästan lika stor som Salza, och som sagt... ganska så ful...     


Nu bor det 8 hundar i vårt hus + huset mittemot.... det är totalt 16 lägenheter, och så bor det 4 katter där också.


Hela den här bostadsrättsföreningen består av 201 lägenheter, och av vad man ser när man rör sig i området så är nog fördelningen av hundar ungefär (minst) likadan i alla husen... så ni kan tänka er hur många hundar det finns här... och katter.


Jaja, det är väl fler än vi som valt att bo här för att det är ett bra område för hundägare....     

   

   

Hoppas ni får en bra dag idag.... just idag skiner inte solen här, men det har den gjort hela veckan förut....  fast vi behöver regn så att snön (och isen!!) luckras upp och smälter. Nu tinar det lite på dagen när solen skiner och så fryser det igen på natten när det är ganska så många köldgrader.... drivorna blir stenhårda och smälter nästan inget alls.   


Skaren bär visserligen Salza nu, men Ibsen har det jobbigt. Ibland bär snön, och ibland inte....    

  

Jaja... hoppas ni får en bra avslutning på veckan i alla fall....     

   


Ovido - Quiz & Flashcards