Tedsams blogg

Alla inlägg den 31 augusti 2011

Av tedsams - 31 augusti 2011 12:06

…  att få ett medlemsbevis från SBK. I alla fall när jag mailade, på telefon gick det ju inte att komma fram, men via mail tog det en timma, sedan damp det ner ett medlemsbevis i inkorgen.  Så nu är jag nöjd, i alla fall i det fallet.    


Tar emot kursanmälningar idag också, och då från dem som inte redan är medlemmar, och några som är gamla medlemmar men som varit lite långsamma i starten. Och det är ju trevligt att prata med folk, även om dom naturligtvis blir besvikna om kursen redan är fulltecknad. Men när det ringer folk som hävdar att det på deras dator står nåt annat på klubbens hemsida än vad det gör på min dator, då är det väl tur att jag i grunden är en väluppfostrad människa.   


Det är oundvikligt att minnen tränger på när jag gör sånt här. Jag vet inte hur många gånger jag tagit emot kursanmälningar under alla de år jag varit aktiv i SBK… många, många gånger är det i alla fall.


Och vid varje tillfälle är det någon som blir arg och besviken för att de inte kommer med. Ja, besvikna blir ju alla som inte kommer med, men arga blir som väl är inte alla.  Den "dummaste" kommentaren är nog i alla fall: "Jamen, jag ringde jättetidigt, men det gick ju inte att komma fram tidigare, det har ju varit upptaget hela tiden".


Jo, det är ju liksom det som är kruxet…. att det är många som ringer.   


Men det kan vara en ny variant kanske… alla får ange den tid då de ringde första gången, oavsett om de kom fram eller inte….. och så fördelar man sedan platserna efter det… hehe….    

   

    

Liten Salza är rastlös idag… hon väntar på att få göra något ser det ut som. Hon ligger i och för sig vid mina fötter som vanligt, men hon väntar, det syns på henne.


Vi ska egentligen träna med lydnadsgänget idag, kanske är det det hon känner på sig, men om det fortsätter att ringa som det gjort nu på förmiddan så kan jag inte åka.    


Visserligen kan jag ta med både telefon och pärm, men det går inte så bra varken att köra bil eller träna hund samtidigt som man pratar i telefon och ska skriva i en pärm.  Lite trafikfarlig skulle jag nog vara då….    

   

   

Och då kommer det där med ordning och reda in  igen då. Står det att man kan ringa ett visst datum mellan vissa klockslag, då ska det vara nån som svarar när man ringer också… om det inte är upptaget förstås. 


Sånt där är viktigt tycker jag, i all synnerhet om det är så att det finns ett begränsat antal platser.

   

   

Tänk er själva… ni har väntat på att det ska bli dags för anmälan, ni ringer på rätt dag vid rätt tid, och möts av ett telefonsvar. Då blir man inte glad….  och absolut inte om man sedan, när man väl får svar, får beskedet att kursen man vill gå är fulltecknad.


Så jag släpar med telefon och papper överallt. Men det hjälper ju inte om folk inte sett infon på klubbens hemsida förstås… eller om dom läst den som f-n läser bibeln.


Jaja, när det gäller sånt här så finns det inget helt vattentätt system. Alltid är det någon som blir missnöjd och sur….   

    

    

Men vi behöver träna lite idag ändå, Salzan och jag. Får se om det kanske verkar bli lite lugnare frampå eftermiddagen/kvällen.  Ett strösamtal då och då är ju inga problem, men nu medan jag skrivit det här så har jag gått ifrån och tagit tre telefonsamtal, så det är inga långa stunder det är tyst inte.


Men missförstå mig inte nu. Jag beklagar mig inte, jag har själv erbjudit mig att ta emot anmälningarna, och det är som sagt kul att prata med hundfolk, men det är lite pusslande ibland att hela tiden vara tillgänglig. Men det går, och det rör sig ju bara om några dagar... sen blir det tyst och stilla i telefonen igen.   

   

  

Synd att vi inte ska gå nån kurs, Salza och jag. Det är som sagt kul med kurser, och inspirerande.... nu får jag försöka hitta inspirationen utan nån draghjälp. Fast.... det är bara ett par månader kvar på säsongen här nu, sen är det dags att gå i ide igen.     


Vart sjuttan tog den där efterlängtade våren och sommaren vägen????  Det var ju alldeles nyss det var 1 meter snö utanför fönstren....   

    


 


 


 


Ovido - Quiz & Flashcards