Tedsams blogg

Direktlänk till inlägg 18 juni 2011

Inte är det lätt inte....

Av tedsams - 18 juni 2011 12:16

Och då tänker jag närmast på det där med Lydnads-SM... fast det finns ju mycket annat också som inte är så lätt... men det tar vi sedan.

   

Har kikat lite på SM-sidan på nätet, och dom är jäkligt sena med att uppdatera med resultat, fast å andra sidan så är det ju ingen panik heller. Resultaten är ju som dom är, oavsett när dom publiceras...


Och redan före lunch hade deras tidsschema tydligen spruckit med en timma... ajajaj...   men å andra sidan behöver jag ju inte bry mig.   

    

     

Har en bekant på plats som hörde av sig via SMS, och bl.a kommenterade att bedömningen var så väldigt mycket hårdare där idag, än vad den vanligtvis är.


Och det är säkert sant, så brukar det ju vara. Och man kan fråga sig varför??


Gäller inte de ordinarie bedömningsanvisningarna på SM?? Eller är det helt enkelt ett sätt att slippa få 15 st vinnare på samma poäng kanske??


Många är ju så himla duktiga så det kanske är svårt att skilja dom åt om man inte redan från början tajtar till bedömningen.... ja, inte vet jag.


Fast med flera domare på varje ekipage så borde ju inte risken för exakt samma poäng vara så stor...  ja, inte vet jag.

  

   

Däremot så vet jag att Aldurs program som man använder för att räkna ut och redovisa resultaten är suveränt bra.


Det är ganska så lyxigt att sitta här, 50 mil från tävlingsplatsen, och ändå kunna se exakt vilka betyg varje enskild domare ger på varje moment för varje hund. Synd bara att man inte får tillgång till kommentarerna också... men det är ganska så suveränt som det är ändå.    

  

Hoppas det går bra för alla som det ska gå bra för... och att alla blir nöjda med sin insats i alla fall. Det är ju trots allt bara en som kan vinna.... men man kan ju nå sina egna mål kanske, och det är ju inte det sämsta det heller.

   

Men, som jag skrev igår (eller när det nu var)... många är ju nöjda bara med att få vara med på SM, och dom har ju redan vunnit sin seger dom.   

   

    

Här regnar det idag och det är inget kul alls.  Jag känner mig febrig fortfarande och har lite ont i halsen igen...   Fast det är väl dumt att klaga, det är längesedan jag var sjuk eller förkyld. Fast den där promenaden som vi ska ta snart, hundarna och jag... den lockar ju inte så våldsamt mycket får jag väl erkänna.   

   

Hoppas solen skiner på er!!!    

   

    


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tedsams - 7 oktober 2014 17:59

  Japp, så får det bli. En massa strul och inga svar från supporten, så nu byter jag bloggplats till    www.tedsams.blogspot.se   Lite sorgligt... jag har bloggat här i många år nu, men det krånglar lite för mycket. Krångligheter har jag no...

Av tedsams - 6 oktober 2014 10:02

Ja det är ju en gammal sanning som man alltid kan lita på. Eller.... man får vad man förtjänar.... det är också ett ordspråk som oftast stämmer.      Och den här gången syftar jag på hundträning.... inte andra klanterier jag gjort..    Vi skulle ...

Av tedsams - 29 september 2014 11:48

Ja, min Salza är en liten stjärna hon. Det visade hon i och för sig tidigt, men det håller i sig, trots stigande ålder och nästintill obefintlig träning.      I morse när vi var ute så skulle Jippie få leta upp en pinne som jag gömt i en rishög. ...

Av tedsams - 23 september 2014 12:15

Hösten är min tid....  njuter av lite kyliga, klara dagar då man måste ta på sig en tröja eller jacka för att inte frysa när man går ut.    Både igår morse och idag vaknade jag till strålande solsken från en klarblå himmel... eller... solen hade ...

Av tedsams - 22 september 2014 10:16

Under den gångna helgen har ju Rallylydnads-SM gått av stapeln här i Sundsvall, och jag försökte vara på plats så mycket jag kunde. Sällan man får chansen att se landets bästa ekipage på nära håll eftersom de allra flesta av dem hör hemma många mil h...

Ovido - Quiz & Flashcards