Tedsams blogg

Direktlänk till inlägg 26 februari 2011

Vårkänslor...

Av tedsams - 26 februari 2011 12:56

  

.... har jag inte, trots att det är nästan nollgradigt ute och lite solsken.  Men jag har ändå på nåt vis tänkt Vår idag, för jag såg en annons i dagens tidning och stack iväg och köpte mig ett par skor till kanonpris.


Inga tjocka vinterkängor utan vanliga joggingskor, eller hikingskor som dom väl egentligen hette.  Så nu är vi redo för hiking...  bara snön försvinner    


Om nu nån av er trodde att jag köpt helt vanliga skor, såna där som normala mäniskor har på fötterna, så misstog ni er.  Här är det antingen kängor eller joggingskor som gäller....  trist, men så är det.    Jag har faktiskt andra skor också... nånstans... men det är inte så ofta jag använder dom.


Det är med det som med kläder... vem behöver nåt annat än "hundkläder"?    

  

För att återgå till mina nya skor...  som jag inte kan inviga ännu på ett tag.... så är det ett par Timberland-skor. Jag har haft tur med det märket tidigare, så jag hoppas att dom här blir lika bra.


Mina fötter är kräsna, jag har jättesvårt att hitta bra skor som jag kan kliva omkring i när jag tränar hund. Det kan ju bli ganska så många timmar ibland, och det kan vara blött och lerigt ute, så jag vill gärna ha skor med sånt där Gore-Tex-membran i också, och det var det i dom här.    


Jaja, vi får väl se när snön börjat försvinna (OM den försvvinner nån gång), då visar det sig om de där skorna är vad jag hoppas. 


Det blev en lång utläggning om nåt så tråkigt som skor    men så är det i den här bloggen... en massa struntprat.

   

Nu ska jag gå ut med doggsen i alla fall. Det har blivit lite dåligt med det på det sista, tyvärr ganska så korta promenader mot vad vi brukar ta, men min rygg håller sakta och mycket omsorgsfullt på att ta död på mig.   


Får väl se om vi orkar en lite längre bit idag, vore skönt nu när det inte är så kallt ute. Fast det är väl fler än jag som tänker så förstås... jaja, vi får se, ryggen får väl som vanligt bestämma hur långt vi ska gå.... tråkigt.

  


   

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tedsams - 7 oktober 2014 17:59

  Japp, så får det bli. En massa strul och inga svar från supporten, så nu byter jag bloggplats till    www.tedsams.blogspot.se   Lite sorgligt... jag har bloggat här i många år nu, men det krånglar lite för mycket. Krångligheter har jag no...

Av tedsams - 6 oktober 2014 10:02

Ja det är ju en gammal sanning som man alltid kan lita på. Eller.... man får vad man förtjänar.... det är också ett ordspråk som oftast stämmer.      Och den här gången syftar jag på hundträning.... inte andra klanterier jag gjort..    Vi skulle ...

Av tedsams - 29 september 2014 11:48

Ja, min Salza är en liten stjärna hon. Det visade hon i och för sig tidigt, men det håller i sig, trots stigande ålder och nästintill obefintlig träning.      I morse när vi var ute så skulle Jippie få leta upp en pinne som jag gömt i en rishög. ...

Av tedsams - 23 september 2014 12:15

Hösten är min tid....  njuter av lite kyliga, klara dagar då man måste ta på sig en tröja eller jacka för att inte frysa när man går ut.    Både igår morse och idag vaknade jag till strålande solsken från en klarblå himmel... eller... solen hade ...

Av tedsams - 22 september 2014 10:16

Under den gångna helgen har ju Rallylydnads-SM gått av stapeln här i Sundsvall, och jag försökte vara på plats så mycket jag kunde. Sällan man får chansen att se landets bästa ekipage på nära håll eftersom de allra flesta av dem hör hemma många mil h...

Skapa flashcards