Tedsams blogg

Direktlänk till inlägg 29 juli 2013

I går när vi var och badade....

Av tedsams - 29 juli 2013 11:42

... så var vi på ett ställe där det finns ett antal vindskydd i närheten.  Och efter det att hundarna badat så tog vi en promenad så att dom skulle rasta sig och torka lite... och då passerade vi några av de där vindskydden.


Salza undersöker alltid de där ställena noggrant för ibland har någon rastat där och lämnat några spännande rester som hon eventuellt kan smaska i sig. Och när vi kom till det tredje vindskyddet så gjorde hon likadant som vid de andra vi passerat... slank snabbt som ögat in i skyddet, kollade runt lite och kom ut igen. Och det såg inget konstigt ut alls, hon uppförde sig precis som vid alla de andra skydden.


Strax därpå kom Jippie farande runt knuten och skulle kolla vad Salza gjort där inne i skyddet... men han riktigt flög ut därifrån och stormskällde. 


Jisses, tänkte jag, vad är det där inne för nåt??? Så jag gick dit och kikade runt knuten, och där inne ligger/halvsitter det en människa på en sovsäck   


Gissa om jag blev förvånad.... och Jippie var vansinnig, han studsade omkring och skällde som en galning men Salza försvann bort i buskarna, totalt oberörd. Ibsen var på väg mot oss med stormsteg när han hörde Jippie skälla, men jag fick stopp på honom innan han slängde sig in i vindskyddet. 


Jag blev så snopen så jag sa bara "Oj ursäkta... jag visste inte att det fanns någon här. Står det ingen bil här så tror man det är tomt...."


 "Ja men det gör inget" sa människan glatt och satt lugnt kvar på marken.  Och jag tog hundarna och gick därifrån.... och när jag gått en bit så kom jag på.... jag skulle ju sett till så att Jippie tagit sig fram för att hälsa, när nu människa inte var rädd. Men jag blev så överraskad och ställd när det fanns nån där så jag missade det. Och jag kunde ju inte med att gå tillbaka och efteråt be att det skällande monstret skulle få hälsa heller...   


Men det är så typiskt Salza, hon skiter fullständigt i andra människor.... eller människor hon inte känner ska jag kanske säga.  Jag lagt massor av tid på att lära henne att nonchalera folk vi träffar på och som hon inte behöver bry sig om, och det har hon verkligen tagit till sig. Hade inte Jippie reagerat så hade jag inte alls vetat att det fanns nån där, trots att Salza varit inne i vindskyddet.  Hon skulle bevisligen INTE passa som bevakningshund


   

       




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tedsams - 7 oktober 2014 17:59

  Japp, så får det bli. En massa strul och inga svar från supporten, så nu byter jag bloggplats till    www.tedsams.blogspot.se   Lite sorgligt... jag har bloggat här i många år nu, men det krånglar lite för mycket. Krångligheter har jag no...

Av tedsams - 6 oktober 2014 10:02

Ja det är ju en gammal sanning som man alltid kan lita på. Eller.... man får vad man förtjänar.... det är också ett ordspråk som oftast stämmer.      Och den här gången syftar jag på hundträning.... inte andra klanterier jag gjort..    Vi skulle ...

Av tedsams - 29 september 2014 11:48

Ja, min Salza är en liten stjärna hon. Det visade hon i och för sig tidigt, men det håller i sig, trots stigande ålder och nästintill obefintlig träning.      I morse när vi var ute så skulle Jippie få leta upp en pinne som jag gömt i en rishög. ...

Av tedsams - 23 september 2014 12:15

Hösten är min tid....  njuter av lite kyliga, klara dagar då man måste ta på sig en tröja eller jacka för att inte frysa när man går ut.    Både igår morse och idag vaknade jag till strålande solsken från en klarblå himmel... eller... solen hade ...

Av tedsams - 22 september 2014 10:16

Under den gångna helgen har ju Rallylydnads-SM gått av stapeln här i Sundsvall, och jag försökte vara på plats så mycket jag kunde. Sällan man får chansen att se landets bästa ekipage på nära håll eftersom de allra flesta av dem hör hemma många mil h...

Ovido - Quiz & Flashcards