Tedsams blogg

Alla inlägg den 19 juli 2013

Av tedsams - 19 juli 2013 10:06

Så tycker Jippie i alla fall...    Det finns ju massor av såna här i området, inga långa mörka saker utan såna som går under bilvägarna bara. Men av nån konstig anledning så har vi missat att gå i såna ända tills nån gång förra veckan, och Jippie reagerade direkt. 


Tunnlarna har väggar av grå betongsten och nästan överallt är det klottrat på väggarna med färgglada färger. Jippie tassade på som vanligt och plötsligt är han mitt inne i tunneln och stannar och tittar sig häpet omkring. Han ser ut som att han tänker "men vad är det här för konstigt ställe??" . Ingen låg svans eller så, bara nyfiket...  


"Ja du, mysko ställe det här", säger hans matte som stannat till hos honom, "och så ekar det här också" och så HoHoar hon lite försiktigt. 


"Tjoho... så kul det låter", säger Jippie och viftar vilt på svansen medan han ser sig omkring. Matte HoHoar lite högre och Jippie tycker det är skitkul....   han är lättroad den där lilla killen. Salza däremot, hon står utanför gångtunneln och ser ut som att hon skäms för oss där vi larvar oss...   


Efter det där så har jag ofta valt vägar där vi passerar en tunnel, och varje gång så stannar Jippie till, tittar sig omkring och ser förväntansfull ut. Och då tror jag att han väntar på mitt HoHoande så då hojtar jag lite och han ser ut som att han uppskattar det, i alla fall om man ser till hans vilt viftande svans.    


Jaja, jag vet vad ni tycker nu... men det underlättar här i livet om man är lite knäpp    

   

    






Ovido - Quiz & Flashcards