Tedsams blogg

Direktlänk till inlägg 28 juni 2013

Alldeles själv

Av tedsams - 28 juni 2013 12:37

Ja, Jippie nattade sig själv igår kväll när jag satt och såg på TV. Han släpade ut Ibsens filt i vardagsrummet och virade in sig i den....


   


Fast jag måste ju erkänna att han låg inte där så längre precis....      

   

Vet ni att jag är så gammal och grå att jag var med när agilityn introducerades, och även när lydnadsproven kom, men det är en annan sak det. Agilityn var ju helt annorlunda på "den tiden".....  den agility som finns idag är ju på både gott och ont helt annorlunda när det gäller det mesta.


Och nu är jag med på ett hörn och försöker introducera rallylydnaden här i länet. Det är förstås inte jag som dragit igång det, men jag är en av många små flitiga myror som haft kurser och anordnat tävlingar och träningskvällar och så.


I övriga landet har ju rallyn hållit på längre och där har man säkert ett annat förhållande till sporten än vad vi har här. Men det som vore roligt att veta är ju hur det kommer att se ut här om 10-15 år...  jag hoppas att det blir förändringar till det bättre, för förändras kommer det ju med all sannolikhet att göra. 


Ni som känner mig sedan länge vet ju att jag avskyr allt sånt där som "snabbt, fort och lätt".... om det sedan blir rätt och bra, det är mindre viktigt. Oftast känner jag det som att jag redan varit med alltför länge inom hunderiet, men jag har nog aldrig kunant ta saker och ting med en klackspark förstås.   


Men tja.... bry dig inte, Barbro... försöker jag ständigt intala mig själv, och nu har jag väl bestämt mig för att jag inte ska bry mig, men det är jäkligt svårt. Jag önskar jag kunde göra ett jättehopp i tiden och helt plötsligt flytta fram rallylydnaden i Mellannorrland 5-10 år, jag tror att sporten som sådan är bra mycket "bättre" då, och då tänker jag inte på de tävlandes prestationer i första hand även om dom säkert också är bra mycket bättre än idag. 


Och härmed inget ont sagt om dem som hittills dragit ett mycket tungt lass för att få igång verksamheten här uppe... dom har gjort ett jättejobb och det är ju även jag tacksam för förstås....  det är väl snarare den förestående utvecklingen som gör mig lite skeptisk. 


Men som sagt... jag ska ju inte bry mig...    Jag ska istället åka ut med doggsen i skogen nånstans, det är bastuvarmt här, fuktigt och äckligt som bara den... hoppas vi kan få lite skugga i skogen. 

   

 


Inte så himla bra kort, men man kan ana sig till att Jippie inte har så långt kvar innan han vuxit ikapp Salza på höjden. Han väger 15 kg redan och har kondition som den värsta maratonlöpare.... det går liksom inte att hålla honom lugn ute, han ger järnet från det han kopplas loss tills han kopplas upp igen. Och jag har inte hjärta att låta honom gå kopplad när de andra springer lösa.... 

Jaja... jag sa tidigt att han kommer att bli en elefant när han är fördigvuxen och jag får nog rätt där....   

     

     




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tedsams - 7 oktober 2014 17:59

  Japp, så får det bli. En massa strul och inga svar från supporten, så nu byter jag bloggplats till    www.tedsams.blogspot.se   Lite sorgligt... jag har bloggat här i många år nu, men det krånglar lite för mycket. Krångligheter har jag no...

Av tedsams - 6 oktober 2014 10:02

Ja det är ju en gammal sanning som man alltid kan lita på. Eller.... man får vad man förtjänar.... det är också ett ordspråk som oftast stämmer.      Och den här gången syftar jag på hundträning.... inte andra klanterier jag gjort..    Vi skulle ...

Av tedsams - 29 september 2014 11:48

Ja, min Salza är en liten stjärna hon. Det visade hon i och för sig tidigt, men det håller i sig, trots stigande ålder och nästintill obefintlig träning.      I morse när vi var ute så skulle Jippie få leta upp en pinne som jag gömt i en rishög. ...

Av tedsams - 23 september 2014 12:15

Hösten är min tid....  njuter av lite kyliga, klara dagar då man måste ta på sig en tröja eller jacka för att inte frysa när man går ut.    Både igår morse och idag vaknade jag till strålande solsken från en klarblå himmel... eller... solen hade ...

Av tedsams - 22 september 2014 10:16

Under den gångna helgen har ju Rallylydnads-SM gått av stapeln här i Sundsvall, och jag försökte vara på plats så mycket jag kunde. Sällan man får chansen att se landets bästa ekipage på nära håll eftersom de allra flesta av dem hör hemma många mil h...

Ovido - Quiz & Flashcards