Tedsams blogg

Direktlänk till inlägg 12 februari 2012

En Walt Disney-söndag….

Av tedsams - 12 februari 2012 19:27


Ja, antagligen är jag väl knäppare än de knäppaste, men det var den associationen jag fick när jag kom hem från träningen idag.   



En Walt Disney-film där solen skiner från en klarblå himmel, den kritvita snön gnistrar i solskenet, och överallt rör sig människor i allehanda färgglada vinterkläder.



Mammor och pappor, barnvagnar, barn i alla storlekar och åldrar, och så hundar som hoppar och skuttar och skäller. Några barn åker tefat ner för en backe, andra halkar omkring på isen likt Bambi på hal is, ett gäng större barn bygger en snöfästning och andra bara busar i snön…. och hela tiden så svischar det i bakgrunden förbi skidåkare i färgglada kläder.   



Så såg det som sagt ut när jag kom hem vid 14-tiden idag…. härligt på sitt sätt, men min och hundarnas promenad fick vänta ett par timmar, och när vi då gick ut såg jag inte en enda människa ute.   

  



Men Salza och jag har varit och tränat lite rallylydnad idag, med våra träningskompisar.....

   

       

Och här får ni en film på vad vi sysslat med… ja, inte på mig och Salza då, det var ju jag som filmade, utan det är Gimzo och hans matte som går en bana som vi fixat till.

    

   

Musiken på filmen får ni leva med, bara för att ni ska slippa höra vindbruset i kamerans mikrofon… (fast man får väl egentligen inte utan lov använda andras musik till sina egna grejor… eller hur är det nu med det??)    


 

Men visst ser det väl kul ut..??     


 


Och så här kul var det att lattja med bollarna efteråt….

     

  

    

Fast jag lyckades ju slänga upp en snörboll högt, högt uppe i en björk förstås.... jag är bra på sånt.Som tur är så kom det några vindbyar då och då, och en av dom ruskade ner bollen… himla bra!! tyckte Salza.   

    


Men Salza går i taket som hon aldrig gjort förr när vi tränar rallylydnad. I all synnerhet den där "spiralen" får henne att gå i spinn, då har jag en sån där galen springer som studsar jämfota och nafsar mig i fingrarna och bär sig i mångt och mycket åt som en busig unghund.


Vilket i och för sig är kul, men det får mig att inse att hon "tvingats" lägga rejält band på sig själv när vi har tränat vanlig lydnad. Där ger hon ju oftast ett sansat intryck... så icke i rallyn...   


Jaja, kul verkar hon ha i alla fall och det är ju huvudsaken....   

  



 
 
Lina

Lina

13 februari 2012 10:03

Åhhhh duktiga Gimzo och Gunilla!! Saknar våra träningar!!
De där två blir farliga på rallytävlingar i sommar :)

http://www.svartealgot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tedsams - 7 oktober 2014 17:59

  Japp, så får det bli. En massa strul och inga svar från supporten, så nu byter jag bloggplats till    www.tedsams.blogspot.se   Lite sorgligt... jag har bloggat här i många år nu, men det krånglar lite för mycket. Krångligheter har jag no...

Av tedsams - 6 oktober 2014 10:02

Ja det är ju en gammal sanning som man alltid kan lita på. Eller.... man får vad man förtjänar.... det är också ett ordspråk som oftast stämmer.      Och den här gången syftar jag på hundträning.... inte andra klanterier jag gjort..    Vi skulle ...

Av tedsams - 29 september 2014 11:48

Ja, min Salza är en liten stjärna hon. Det visade hon i och för sig tidigt, men det håller i sig, trots stigande ålder och nästintill obefintlig träning.      I morse när vi var ute så skulle Jippie få leta upp en pinne som jag gömt i en rishög. ...

Av tedsams - 23 september 2014 12:15

Hösten är min tid....  njuter av lite kyliga, klara dagar då man måste ta på sig en tröja eller jacka för att inte frysa när man går ut.    Både igår morse och idag vaknade jag till strålande solsken från en klarblå himmel... eller... solen hade ...

Av tedsams - 22 september 2014 10:16

Under den gångna helgen har ju Rallylydnads-SM gått av stapeln här i Sundsvall, och jag försökte vara på plats så mycket jag kunde. Sällan man får chansen att se landets bästa ekipage på nära håll eftersom de allra flesta av dem hör hemma många mil h...

Skapa flashcards