Tedsams blogg

Direktlänk till inlägg 9 februari 2012

Latmasken tog över....

Av tedsams - 9 februari 2012 19:50


.... och jag tog med mig bollkastaren när vi gick ut, doggsen och jag.   


Springa och leta försvunna tennisbollar i snön var nog bra motion för både ben och huvud tror jag   Salza fick kämpa rejält, Ibsen tog sig i och för sig fram mycket lättare, men titta så han såg ut när vi var klara. 

    


Salza klarade sig mycket bättre, några små snöbollar i öronen och så is mellan trampdynorna, men det var allt....  men jisses så kul dom hade, och så dom jobbade.   


Men trots -9 grader och snö upp till magen hela tiden, så flåsade dom svårt när vi var klara... dålig kondis kanske..?   


Fast en timmas pulsande och letande efter bollar långt därnere i snödjupet kan nog ta på krafterna hos vem som helst... jag själv hade det ju ganska så bekvämt som stod på den plogade vägen    Fast... lite fick jag också pulsa... nån rättvisa ska det ju vara.


Men man måste ju beundra deras luktsinne som snabbt, och oftast enkelt, hittar bollarna trots att dom sjunker långt, långt ner i snön .


Ibsen är en aning vassare än Salza när det gäller att hitta bollarna snabbt, bara han vet på ett ungefär vart den ligger. Men är dom svåra att hitta, då är det Salza som hittar dom. Hon är uthålligast (hon ger sig aldrig) och hon är också mest systematisk i sitt sök... hon är väl inte spaniel för inte antar jag....    


Men trötta blev dom båda två, dom slukade snabbt sin middag (i vanlig ordning) och sedan dess har dom sussat sött...   


Känns lite skönt att veta att även om jag var lat idag, så har i alla fall hundarna fått motion för både knopp och kropp....    

    


   

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tedsams - 7 oktober 2014 17:59

  Japp, så får det bli. En massa strul och inga svar från supporten, så nu byter jag bloggplats till    www.tedsams.blogspot.se   Lite sorgligt... jag har bloggat här i många år nu, men det krånglar lite för mycket. Krångligheter har jag no...

Av tedsams - 6 oktober 2014 10:02

Ja det är ju en gammal sanning som man alltid kan lita på. Eller.... man får vad man förtjänar.... det är också ett ordspråk som oftast stämmer.      Och den här gången syftar jag på hundträning.... inte andra klanterier jag gjort..    Vi skulle ...

Av tedsams - 29 september 2014 11:48

Ja, min Salza är en liten stjärna hon. Det visade hon i och för sig tidigt, men det håller i sig, trots stigande ålder och nästintill obefintlig träning.      I morse när vi var ute så skulle Jippie få leta upp en pinne som jag gömt i en rishög. ...

Av tedsams - 23 september 2014 12:15

Hösten är min tid....  njuter av lite kyliga, klara dagar då man måste ta på sig en tröja eller jacka för att inte frysa när man går ut.    Både igår morse och idag vaknade jag till strålande solsken från en klarblå himmel... eller... solen hade ...

Av tedsams - 22 september 2014 10:16

Under den gångna helgen har ju Rallylydnads-SM gått av stapeln här i Sundsvall, och jag försökte vara på plats så mycket jag kunde. Sällan man får chansen att se landets bästa ekipage på nära håll eftersom de allra flesta av dem hör hemma många mil h...

Ovido - Quiz & Flashcards