Tedsams blogg

Direktlänk till inlägg 2 februari 2012

Dagens fynd….

Av tedsams - 2 februari 2012 16:12

Nej, nu menar jag inte det allra längst ordet med anknytning till hundutbildningar (vi är två sysslolösa stackars människor som har en liten tävling om det på FB    ) … utan jag syftar på Salzas fynd på vår promenad.   

    

Det är kallt och det snöar och blåser här idag, ett riktigt skitväder kan man kalla det. Men hundarna ska ju promeneras i alla fall så vi tog en tur i snöovädret.    


Och sedan vi pulsat genom snön och tagit oss igenom en skogsdunge så kom vi ut på en gångväg… och där började som vanligt Salza leta mat under buskar och i snödrivor.


Och gissa… idag fick hon verkligen utdelning…     


Titta matte… jag har hittat nåt!!!

  

    

Och elaka matte säger: Spotta ut!!!!    och lilla Salza lyder....    

   

 

   

Men sedan blir matte nyfiken på vad det är Salza har hittat, så hon säger: Får jag det! och sträcker fram handen.

  

Och lilla lydiga Salza    tar sitt hett åtrådda byte och tassar fram till matte med det och lämnar över det i den framsträckta handen.

   

      

Jag önskar att ni kunde se hennes bedjande ögonen…  snälla, snälla matte, låt mig behålla det, det luktar vansinnigt gott! … men med mobilkamera och snöoväder så blir det inte så tydliga bilder.  

  

Bytet som hon gav mig var i alla fall en halväten dubbelsmörgås med nåt som såg ut som skinka emellan… hon fick två torra levergodisar i utbyte…. stackars, stackars hund.   

   

    


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tedsams - 7 oktober 2014 17:59

  Japp, så får det bli. En massa strul och inga svar från supporten, så nu byter jag bloggplats till    www.tedsams.blogspot.se   Lite sorgligt... jag har bloggat här i många år nu, men det krånglar lite för mycket. Krångligheter har jag no...

Av tedsams - 6 oktober 2014 10:02

Ja det är ju en gammal sanning som man alltid kan lita på. Eller.... man får vad man förtjänar.... det är också ett ordspråk som oftast stämmer.      Och den här gången syftar jag på hundträning.... inte andra klanterier jag gjort..    Vi skulle ...

Av tedsams - 29 september 2014 11:48

Ja, min Salza är en liten stjärna hon. Det visade hon i och för sig tidigt, men det håller i sig, trots stigande ålder och nästintill obefintlig träning.      I morse när vi var ute så skulle Jippie få leta upp en pinne som jag gömt i en rishög. ...

Av tedsams - 23 september 2014 12:15

Hösten är min tid....  njuter av lite kyliga, klara dagar då man måste ta på sig en tröja eller jacka för att inte frysa när man går ut.    Både igår morse och idag vaknade jag till strålande solsken från en klarblå himmel... eller... solen hade ...

Av tedsams - 22 september 2014 10:16

Under den gångna helgen har ju Rallylydnads-SM gått av stapeln här i Sundsvall, och jag försökte vara på plats så mycket jag kunde. Sällan man får chansen att se landets bästa ekipage på nära håll eftersom de allra flesta av dem hör hemma många mil h...

Ovido - Quiz & Flashcards