Tedsams blogg

Alla inlägg den 11 februari 2011

Av tedsams - 11 februari 2011 09:09

  

I och för sig så insåg väl till och med jag att det inte var vår ännu... men gårdagens blåst och snöyra var nåt alldeles för jäkligt.


Det är säkert fler av er som drabbades, så ni vet hur det känns...  men den där jäkla blåsten gjorde ju att snön drev in överallt och nästan gjorde det omöjligt att ta sig fram... eller ens ut genom dörren..


På promenaden igår så trodde jag nästan att vi skulle bli kvar ute i snödrivorna... till och med Salza skyndade på stegen hemåt när vi närmade oss vårt hus, och det händer inte ofta.  


Så är ser det ut vid vår ingång nu... vart sjuttan ska man göra av snön som man skottar bort???  Tror inte att grannen uppskattar att få det framför sin dörr...



Och på andra sidan, där går snön snart över verandaräcket nu... och det är inte ens sån snö som vi skottat dit, den har hamnat där alldeles av sig självt.. förutom det som har rasat från verandataket förstås   .



Och hundarnas lilla akut-kissplats fick rejält med påfyllning av snö igår....



Problemet är som sagt... vart ska man göra av all snö man skottar bort????


  

  

Jodå, jag förstår att det inte bara är vi som drabbas... men det hjälper inte, jag tänker klaga och gnälla ändå!!!   


Jäkla helvetes vinter   ... och det värsta är att det bara är 11 febrauri idag... det kan ju fortsätta så här i långt över en månad till.       

   

    

Förresten... på tal om nåt helt annat....


Vi har en granne, eller ett par är det, som alltid påminner mig om två av mina gamla arbetskamrater,  som också var ett par.


Och det gör dom just bara för den stil dom representerar... eller hur jag nu ska säga. En viss typ av kläder, en viss typ av frisyrer, valet av bil, ett visst sätt att uttrycka sig, ett visst sätt att vara och ungefär samma ålder... och inte minst på grund av deras husdjur och det sätt som dom sköts och omhuldas.


Det måste vara mina gamla arbetskamraters absoluta dubbelgångare...  och varje gång jag ser dessa två tillsammans så tänker jag på dom andra två... deras dubbelgångare... knepigt sånt där.    

  

  

Sen har vi en annan granne (vi har mängder av roliga grannar), han som bor närmast oss.... han har ännu inte skottat en enda flinga snö denna vinter. Vi har nämligen gemensam ingång fram till våra ytterdörrar, och eftersom vi inte vill pulsa i snö ända fram till dörren så skottar vi. Och han kommer och går på en fin, alltid nyskottad gång... vissa har det väl himla bra...?    


Men han har, kanske utan att tänka sig för, gått med på att vi till våren gör en "egen" ingång fram till vår dörr. Tänk så snopen han ska bli nästa vinter när han får skotta själv....    


Fast då gör han väl som den granne han har på andra sidan kanske... låter bli att skotta, trampar ner snön istället... det går ju bra det också.


Ja, var och en gör som dom själva vill, då blir alla nöjda och glada.     

  

  

I alla fall så var jag ute med doggsen strax efter klockan 7 i morse, och de största gångvägarna var redan plogade... himla bra det!    Alla gångvägar var inte framkomliga, men några, och det är ju inte illa det, med det jäkla busväder som var i går och i natt.


Men trots att solen skiner från en klarblå himmel idag, så drar jag mig redan för nästa promenad. Det är INTE kul med vinter...!!!!!!     

  


Ovido - Quiz & Flashcards