Tedsams blogg

Alla inlägg den 9 februari 2011

Av tedsams - 9 februari 2011 09:41

  

... när solen skiner från en klarblå himmel, och termometern håller sig på hyfsad nivå.     Men man kan ju lätt bedra sig förstås... solsken och våta vägbanor och fågelkvitter ger ju nästan lite vårkänslor.... ända tills man tar ett snedsteg på promenaden och sjunker ner till knäna i snön... då påminns man om att det är låååångt tills våren är här.     

  

Igår var vi återigen i våra gamla trakter och jag fick äntligen ta den där efterlängtade promenaden på isen... jisses så Ibsen sprang.     Salza är ju mest intresserad av att nosa på ditten och datten, men Ibsen han gillar att sträcka ut och springa han.


Och vi gick i rask takt i en dryg timma, och inte en enda gång behövde jag ropa in hundarna eller tjata om "sakta" eller "vänta på mig" eller sånt som dom alltid får höra på våra promenader här. 


Jag vet inte vem av oss, Ibsen eller jag alltså, som njöt mest... Salza bryr sig ju oftast inte så mycket om mitt tjat, så för henne gjorde det nog ingen större skillnad.    


Salza fyller ju 5 år snart.... och det märks att hon har funnit sin plats i tillvaron nu. Och det är på både gott och ont...    

  

Hon är en trygg hund som har full koll på läget, men det gör också att hon i många lägen tycker att hon fixar saker och ting själv. Hon har alltid varit lite självständig, och det gillar jag, men nu, med stigande ålder, kan det ibland bli lite för mycket.


Fast i ärlighetens namn så är det nog till en del beroende på vår nästintill obefintliga träning också.    Ju mer vi tränar desto följsammare blir dom ju... våra dogs.  Och då inte bara på tävlingsplanen utan även i vardagen förstås...


Jaja, man har den hund man förtjänar sägs det ju     frågan är väl bara om Salza har den matte hon förtjänar...   


  

Nu ska jag nog ta en tur till stora köpcentrat tror jag... ska till apoteket där och så ska jag kompletteringshandla lite. Man kan även träna där, det finns stora parkeringsplatser där det är ganska så folktomt så här mitt i veckan, men idag ska jag nog träna lite senare tillsammans med några andra elithundar, så idag får det räcka med det. 


Fast förr i tiden, då när vi var lite på hugget, då var det inget som hindrade att vi tränade två ggr om dagen heller... men det var då det    

  

Ha en bra dag, oavsett vad ni gör....

   



Ovido - Quiz & Flashcards