Tedsams blogg

Direktlänk till inlägg 29 maj 2013

Det blev bad igår...

Av tedsams - 29 maj 2013 09:55

I alla fall för hundarna.    Och Jippie hade lärt av sina misstag och rusade inte ut i vattnet denna gången. Han plaskade omkring i strandkanten och stirrade med stora ögon på de andra två galna badmonstren.   Men han hämtade sin boll en liten bit ut i vattnet, och hade inga problem med att stoppa ner nosen under vattnet för att ta bollen...     men för övrigt så fick han skutta omkring lite som han ville. 


Inga bilder tagna tyvärr.... det går liksom inte att hålla ordning på tre hundar och kasta pinnar och dummies och se till att lilla Jippie inte blir alltför nersprungen, och samtidigt ta kort.



Men Salza o Jippie och jag var ute en vända igår kväll igen, och då hade jag kameran med. Vi går inte nåt långt då, utan håller oss på ett ställe där hundarna brukar ha kul, och även igår blev det kamp med en leksak.....

  


 

   

   

Och så blev det lite brottning också... brottas är kul.... men dom gör det bara på det här stället och i den här situationen. Är Ibsen med så finns inga såna tendenser, och rör vi på oss så blir det inte heller av. Det gäller att matte sätter sig på en stubbe och gör ingenting, då sätter dom fart.    

   


Jag hade en baktanke med den där "promenaden"... jag ville se ett TV-program kl 9 och då är Jippie i vanliga fall alldeles komplett galen. Det är sista rycket innan han slocknar för natten, och då går det inte att sitta framför TV:n. Men igår somnade han sött på mattan i vardagsrummet när vi kom hem, så jag kunde se mitt program i lugn och ro....   


Fast lugn och ro är fel ord när det gäller det programmet, The Following är väl ett av de läskigaste program man kan se just nu   och det läskigaste är väl vetskapen om att det faktiskt finns såna galningar runt om i tillvaron, både lite här och där. 



Idag är det också varmt här, men jag tror inte det blir nåt bad. Det är visserligen varmare än igår, men det är lite annat som ska göras också, och ska jag åka och bada med hundarna så tar det ganska så lång tid. 


Jag har inget bra badställe för hundarna här i närheten utan måste åka några mil till ställen jag känner till. Är det nån som har nåt tips på nåt badställe på nära håll så hojta gärna till.   
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tedsams - 7 oktober 2014 17:59

  Japp, så får det bli. En massa strul och inga svar från supporten, så nu byter jag bloggplats till    www.tedsams.blogspot.se   Lite sorgligt... jag har bloggat här i många år nu, men det krånglar lite för mycket. Krångligheter har jag no...

Av tedsams - 6 oktober 2014 10:02

Ja det är ju en gammal sanning som man alltid kan lita på. Eller.... man får vad man förtjänar.... det är också ett ordspråk som oftast stämmer.      Och den här gången syftar jag på hundträning.... inte andra klanterier jag gjort..    Vi skulle ...

Av tedsams - 29 september 2014 11:48

Ja, min Salza är en liten stjärna hon. Det visade hon i och för sig tidigt, men det håller i sig, trots stigande ålder och nästintill obefintlig träning.      I morse när vi var ute så skulle Jippie få leta upp en pinne som jag gömt i en rishög. ...

Av tedsams - 23 september 2014 12:15

Hösten är min tid....  njuter av lite kyliga, klara dagar då man måste ta på sig en tröja eller jacka för att inte frysa när man går ut.    Både igår morse och idag vaknade jag till strålande solsken från en klarblå himmel... eller... solen hade ...

Av tedsams - 22 september 2014 10:16

Under den gångna helgen har ju Rallylydnads-SM gått av stapeln här i Sundsvall, och jag försökte vara på plats så mycket jag kunde. Sällan man får chansen att se landets bästa ekipage på nära håll eftersom de allra flesta av dem hör hemma många mil h...

Skapa flashcards