Tedsams blogg

Direktlänk till inlägg 29 april 2013

Han sover gott nu...

Av tedsams - 29 april 2013 14:49

Vi var ute i en liten skogsdunge idag, hundarna och jag. Gick inte alls nåt långt eller så, men Jippie som försökte hänga med de stora hundarna, jobbade hårt. 


Men han är för närvarande den enda i den här familjen som gillar snö i alla fall. Han fick ett litet anfall när vi hittade en liten snöfläck i skogen... 

  


Han kikade tillsammans med Ibsen på en fårflock också. Det var spännande tyckte han....    Salza har av någon underlig anledning svårt för får och getter. Hon stod också där, men kikade hela tiden åt ett annat håll och låtsades som att fåren inte fanns. Hon gör alltid så när det gäller får och getter, skönt att Ibsen gillar dom så att han kunde visa Jippie att dom var spännande.   


Och så fick Jippie åka bak i bilen tillsammans med Salza för första gången också. Nja... sa han om det, han var inte helt förtjust när vi åkte dit. På hemvägen gnölade han också lite, men var så trött att han strax somnade. 


Salza i sin tur försökte krypa längst in i ena hörnet av utrymmet när hon hörde hur han lät. Hon vände ryggen åt honom och körde in huvudet längst in i en liten vrå där bak i bilen..... hon tycket nog att han var oerhört jobbig just då.    Men på hemvägen låg dom bredvid varandra och sov sött....   


I kväll har vi avslutning på fortsättningskursen, så nu hoppas jag att lilla Jippie sover sött hela långa kvällen så att husse slipper en aktiv Jipppie.... kanske får jag sota för det i natt, men det må vara hänt.   

   

     
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tedsams - 7 oktober 2014 17:59

  Japp, så får det bli. En massa strul och inga svar från supporten, så nu byter jag bloggplats till    www.tedsams.blogspot.se   Lite sorgligt... jag har bloggat här i många år nu, men det krånglar lite för mycket. Krångligheter har jag no...

Av tedsams - 6 oktober 2014 10:02

Ja det är ju en gammal sanning som man alltid kan lita på. Eller.... man får vad man förtjänar.... det är också ett ordspråk som oftast stämmer.      Och den här gången syftar jag på hundträning.... inte andra klanterier jag gjort..    Vi skulle ...

Av tedsams - 29 september 2014 11:48

Ja, min Salza är en liten stjärna hon. Det visade hon i och för sig tidigt, men det håller i sig, trots stigande ålder och nästintill obefintlig träning.      I morse när vi var ute så skulle Jippie få leta upp en pinne som jag gömt i en rishög. ...

Av tedsams - 23 september 2014 12:15

Hösten är min tid....  njuter av lite kyliga, klara dagar då man måste ta på sig en tröja eller jacka för att inte frysa när man går ut.    Både igår morse och idag vaknade jag till strålande solsken från en klarblå himmel... eller... solen hade ...

Av tedsams - 22 september 2014 10:16

Under den gångna helgen har ju Rallylydnads-SM gått av stapeln här i Sundsvall, och jag försökte vara på plats så mycket jag kunde. Sällan man får chansen att se landets bästa ekipage på nära håll eftersom de allra flesta av dem hör hemma många mil h...

Ovido - Quiz & Flashcards