Tedsams blogg

Alla inlägg den 8 augusti 2012

Av tedsams - 8 augusti 2012 09:20

Den här fina blomman dök upp hos mig häromdagen. En krya-på-dig-hälsning från en god vän  och såna vänner finns det minsann inte många av. Inte i min bekantskapskrets i alla fall….

   

   

Tusen miljoners  TACK… blomman är superfin!!    Och den gjorde nog susen på tillfrisknandet också, för i natt har jag nästan inte hostat alls…   


Eller.... allt är ju relativt, men jag har nog sovit mer än vad jag har hostat i natt, och det är första natten på 5 veckor som det händer. Kanske finns det hopp trots allt….   

  

   

Igår var jag på klubben för att tillsammans med "kollegan"  fixa lite med SBK Tävling inför lördagen, fixa startlistor och protokoll och sånt. Och det var väl tur att vi gjorde det i tid då, för det mesta krånglade.  

  

Jag tror jag ska ta med min egen dator och skrivare på tävlingsdagen, då vet jag i alla fall att allt funkar som det ska.  Det där med datorer är ju skitbra, när allt funkar som det ska alltså...

   

Men jag fick i alla fall en påminnelse om hur jäkla irriterande det är när saker och ting krånglar. Det påminde om gamla tider då mitt jobb mest gick ut på att felsöka och rätta till, och installera drivrutiner och program och det ena med det andra…. jisses så skönt att slippa sånt numera.   

  

Fast slipper helt gör jag ju inte förstås, vi har ju två datorer här i huset som ska pysslas om, men det är kanske bara bra att jag är tvungen att hålla kunskaperna vid liv. Min gamla hjärna skulle väl damma igen annars kan jag tro.   

  


Men nåt som förbryllar mig är att SBK Tävling uppför sig annorlunda på klubbens dator mot vad det gör på min dator här hemma…??? Det borde se exakt likadant ut, men det gör det inte….  Det enda jag kan komma på som skulle kunna påverka är att vi inte har samma operativ i de två datorerna… men, men…. det borde inte påverka tycker jag.   

  

Skit samma, min dator får nog göra en liten utflykt på lördag tror jag…. En annan sak som jag tyvärr inte kan påverka är frågan om våra rosetter hinner fram i tid till på lördag. Jag pratade med leverantören igår och då var dom redo att skicka dom…. under förutsättning att dom själva fick dom från Holland just igår….. hoppas att dom fick det nu då,  annars lär dom inte hinna fram hit tills på fredag som ju är sista dan att hämta ut dom på posten.

  

Ja, jag kan inte göra något mer åt det hela, bara hålla tummarna…. Men jag måste förstås ha en reservplan med andra priser då förstås…. inte så kul…. och inte så lätt att fixa heller.   

 

 

Och stackars liten Salza har fått noll aktiviteter i flera veckor nu. Hon mest bara sover och sover och sover… kikar fram ibland för att se om nåt är på gång, men återgår till sin dvala när hon upptäcker att matte inte tänker göra nåt idag….. heller.   

  

Tävlingen på söndag går dessutom åt skogen för oss. Jag anmälde mig ju med tanke på att det bara var 4 mil att åka. Insåg att jag inte skulle vara i så bra form dagen efter vår egen tävling, och med mitt virus i bagaget dessutom. Men igår såg jag på deras PM att dom flyttat tävlingen, så nu är det plötsligt 9 mil enkel väg….   och jag inser att jag inte orkar med en så lång dag.

    

Synd, synd…. det kunde med minsta lilla tur ha blivit Ibsens 3:e kval.resultat i nybörjarklass och Salzas 3:e kval.resultat i fortsättningsklass….  men sånt är livet.  

  

  

Idag måste jag i alla fall släpa mig till affären och proviantera. Det är tomt i kylskåpet och nu går det inte att skjuta upp den där turen längre.  Men även sånt som man inte ens tänker på att man gör när man är frisk, även sånt blir så jäkla jobbigt när man inte mår bra….

  

  

Hoppas i alla fall att ni har nåt kul för er…. och att solen skiner på er!   

    

  

Ovido - Quiz & Flashcards