Tedsams blogg

Alla inlägg den 20 mars 2012

Av tedsams - 20 mars 2012 17:17


Vissa saker hänger som en mara över en innan man får det gjort. Och Ibsens klippning var en sån där mara.


Jag borde ha klippt honom för några veckor sedan, men rätt som det var så kom ju den där influensan, eller vad det nu var, i vägen och det slank snabbt iväg ett par veckor innan jag hann blinka.  



Och nu börjar veckorna plötsligt bli lite fulltecknade, så är det ju alltid när våren närmar sig, så idag måste det ske. Och nu är det gjort….. jisses så skönt.   



Men hans päls är tjock som attan även om man klipper hyfsat ofta, och idag fick verkligen klippmaskinen visa vad den gick för.



Salza borde egentligen hyfsas till lite i pälsen också, men jag orkade inte det när jag väl var klar med Ibsen. Jag klippte hennes tassar och kammade igenom henne, och nu får hon klara sig några veckor till innan det är dags att anfalla hennes päls på allvar.   



På lördag ska vi börja rallykursen, och på hemvägen… direkt efter kursen… ska vi iväg och hyfsa till släktingens päls. Han har inte så mycket päls som väl är, om man ser till tjockleken alltså, men just nu är den desto längre.


När det är klart tror jag att jag ska skicka iväg mina saxar på slipning, det var ganska så länge sedan sist.

   

  


På söndag är det ju våffeldagen och jag är svårt frestad att köpa ett nytt våffeljärn. Jag har ett nu där man gräddar en våffla i taget, det tar lite lång tid om man är några stycken som ska käka. Jag vill ha ett våffeljärn där man gräddar två våfflor på en gång.



Vi fick en stor burk hemlagad hjortronsylt i present för ett tag sedan, och jag ser redan nu fram emot våfflor med hemlagad hjortronsylt och vispgrädde…   

   



Min lilla Fabian har stått utanför fönstret här hela dagen idag. Inte vet jag vad grannarna tycker om det, men det är enda sättet att kunna ladda batteriet. I garaget har vi bara 30 minuters direkt-el så där kan man inte göra sånt. Inget kul att behöva lämna bort bilen bara för att kunna ladda batteriet, så nu har vi dragit sladdar inifrån lägenheten. Förhoppningsvis är batteriet fulladdat snart så att jag kan köra bort bilen innan alla kommer hem från jobbet…. onödigt att reta upp fler än nödvändigt.   

  



Men nu är eftermiddagspromenaden i alla fall avklarad, den blev inte jättelång eftersom min rygg sa att den hade fått nog när jag klippte Ibsen. Och middagen är också avklarad så nu är jag ledig en stund. Fick jag bestämma så skulle jag slänga mig på sängen och läsa en bok,   men då säger min hosta ifrån.   



Den (hostan alltså) uppför sig hyfsat så länge jag håller mig i upprätt ställning. Men så snart jag lägger mig ner så är det kört…. och jag har svårt för att sitta och läsa. Det har säkert med mina glasögon att göra, men jag har svårt att hitta "rätt avstånd" för boken när jag sitter och läser, enklare när jag ligger.



Det får väl bli TV-soffan igen antar jag, fy så trött jag är på den nu. Men där kan jag i alla fall sitta bekvämt utan att hosta ihjäl mig, så det är väl det enda alternativet jag har.


Synd bara att det dröjer ända till 21,00 innan det är nåt att se på TV….    

   



 


 


Ovido - Quiz & Flashcards