Tedsams blogg

Alla inlägg den 13 mars 2012

Av tedsams - 13 mars 2012 15:30



I förra blogginlägget stack jag ut hakan och mådde hyfsat trots feber och hosta m. m…. i natt fick jag sota för det… nedrans vilken helvetesnatt jag haft.  

  


Men så är det ju när man är sjuk, man är sjuk helt enkelt, orkar och kan inte fungera som vanligt… bara att acceptera. Det som jag personligen har svårast för att acceptera är nog ändå känslan av att man är en sån belastning ör omgivningen… men är man sjuk så är man, som sagt. Ingen skulle ju välja att vara sjuk om det fanns valmöjlighet…   

  

  


Utanför fönstren hör jag i alla fall hur nästintill stormvindar ruskar om världen utanför. På lekplatsen såg jag för en stund sedan en rutschkana komma farande i vinden….   



Synd att jag inte orkar gå ut, både hundarna och jag gillar när det blåser. Hundarna brukar ju bli superpigga i blåsten, och jag tycker också att det är ganska så skönt.

  


I morgon tror jag att jag ska preparera mig med lite medikamenter och gå ut en liten runda, jag mår inte så bra av att bara vara inomhus. Fast då måste jag först se till att slippa ytterligare en helvetesnatt… och så måste jag hitta en väg som inte bär uppför.   




Fast jag måste till apoteket förstås, då det får väl bli att ta ut bilen då kanske… men lite luft vill jag nog ha i alla fall…. undrar om jag orkar med både-ock… ?




I alla fall så kom Salza hem från promenaden häromdagen och hade en missnöjd husse i släptåg. Hon själv var antagligen inte speciellt missnöjd….  



Salza är en utomordentligt lydig hund…. MEN…. hon är inte på något sätt hjärntvättad eller kuvad, vilket innebär att om chansen ges, då tar hon den. Man får alltså hålla ett öga på lilla damen, ser hon ett tillfälle så griper hon chansen om minsta möjlighet ges… det gäller att vara först och påminna: NEJ, bry dig inte!!!  



Gör man det så går det mesta utan problem, men missar man det och hon själv får avgöra hur hon ska agera, då kan det mesta hända….



Hennes förklaring till det som hände var i alla fall enkel:


"Men matte… hon gav mig fingret när hon gick förbi!"   …. och vem kan låta sånt vara obesvarat… inte Salza i alla fall….

     


Ovido - Quiz & Flashcards