Tedsams blogg

Alla inlägg den 1 juni 2012

Av tedsams - 1 juni 2012 12:58


… gillar jag inte.    Dom finns lite här och där här i Sundsvall och våra två närmaste apotek är tyvärr sådana. Dom påstår sig vara Sveriges största apotekskedja, och då tycker jag att det är ännu skamligare att dom aldrig någonsin har den medicin som man ska ha.   

   


I början när vi flyttat hit så var jag naiv nog att tro att det var engångsföreteelser, men nu har jag lärt mig. Jag lovar att jag aldrig, inte en enda gång, har fått den medicin jag ska ha när jag varit där. Och vi konsumerar en hel del medicin i det här huset så besöken är inte direkt sällsynta, men medicinerna är inte på något vis några "konstiga" mediciner.

   


Och flera gånger har jag hört andra, medan jag väntat på min tur, som också får gå därifrån utan sin medicin, så det är inte bara jag som drabbas inte.

   

   


Men igår föll jag för frestelsen igen… Hade lovat en granne att jag skulle köpa hundschampo åt henne när jag ändå skulle till en av våra stora affär som säger sig ha allting. Sånt där schampo som är mot ohyra hos hundar. Inget sånt där dundergrejs, utan det där som man förr alltid kunde köpa i mataffären…. bara lite "vassare" än vanligt schampo, ni vet.

  


Men affären som "har allting" hade minsann mycket skräp på sina hundhyllor, men inget schampo över huvud taget. Ok då tänkte jag, går väl in på apoteket som ligger vägg i vägg då… trots att det är ett Hjärtats…. ohyreschampo lär dom väl ha i alla fall.

   


Tro mig eller ej, men dom hade 7 olika sorts hundschampo, men inget mot ohyra. Det fanns för vita pälsar, för svarta pälsar, för känslig hud, för långhåriga pälsar, för sträva pälsar… ja, det fanns en jäkla massa, men inget mot ohyra.   

   


På min fråga fick jag till svar: Nej, det verkar inte som att det finns nåt sånt.   

  


Alltså…. ned med Apoteket Hjärtat, dom är totalt värdelösa på alla de vis. Och härmed lovar jag högtidligt att aldrig mer i mitt liv sätta min fot hos dom igen.   


   


Och på nåt vis så tycker jag faktiskt att det är lite överdrivet att man ska behöva åka till en specialbutik för att köpa hundschampo. I alla fall när man inte har några krav på att det ska vara nåt speciellt märke eller ha nån sån där undergörande effekt av något slag. Tänk så mycket annat det finns på hundhyllorna, varför inte några flaskor schampo också då…?



Jaja…. just den här gången är det ju inte mitt problem, men det kan ju bli det en annan gång.

   

   


Idag har jag i alla fall varit lite flitig och putsat fönster, inifrån, utifrån och emellan. Och så har jag duschat blommor och sånt där som hör till. Och kommentaren från Kurt när jag var klar var: "Oj då, dom måste har varit väldigt smutsiga tidigare dom!" … och det är ju trevligt när det syns skillnad.   

   


Fast dom har nog mest varit dammiga tror jag, framförallt emellan, inte direkt smutsiga… fast dom var ju liiiite smutsiga också förstås.   

   

  


Nu pausar jag lite innan det är dags för dagens promenad. Och tvärt emot alla väderprognoser så skiner solen här idag också. Det är visserligen svinkallt ute, men solen skiner i alla fall, och det är inte illa så.   

    


Hundarna har gått in i nån sorts dvala tror jag, dom har sovit hela förmiddan efter det att dom kom in från sin morgonpromenad. Igår fick dom dåligt med motion, och det räcker med nån sån dag då och då för att dom ska blir lite förslöade.   

  



Jag var och handlade igår (köpte bl.a den där jackan jag så gärna ville ha... Kurt betalade ) och att springa ut och in i en massa butiker tar ju både tid och ork, så det blev bara en kort promenad med doggsen sedan. Så igår kväll fick Salza ett spel och härjade runt med en pipleksak när det egentligen var läggdags för både folk och fä.   

  


Men jag tycker att det är kul att hon får såna ryck trots sina 6 år. Hon är ju visserligen inte lastgammal, men tanter på 6 år brukar inte bete sig så…. och jag är himla tacksam så länge hon är sån.

  

  


Nu när helgen kommer så måste vi se till att få tränat lite mer också. Det går inte an att vi blir alldeles förslöade… herregud… det är ju nu allting ska ske. Nu när det är barmark och sommar och varmt (?) och ljust på kvällarna och allt det där, innan vi vet ordet av så snöar det igen, och då går vi i ide i ett halvår igen.   

   


Hoppas att ni alla får en riktigt fin helg!!!   

     

      

Ovido - Quiz & Flashcards