Tedsams blogg

Direktlänk till inlägg 13 december 2013

Plockepinn

Av tedsams - 13 december 2013 11:13

I morse hade stormen Ivar dragit vidare, men när jag och doggsen gick ut så såg vi spåren efter honom. Massor med grenar och kvistar som låg utslängda lite här och var, och så en hel del gamla träd som blåst omkull. I en speciellt utsatt liten skogsdunge räknade jag till 6 träd som fått vika ner sig för Ivar.... och de här två stora mäktiga granarna spärrade effektivt gångvägen för oss. 


 


Fast det mesta av snön har ju försvunnit de senaste dagarna så det var inga problem att gå runt dom...    


Mer snö än så här är det inte på fälten nu....


Det är lite tråkigt att det liksom ska "börja om" snart igen nu då. Den snö som faller kan lika gärna få ligga kvar tycker jag. I alla fall till andra sidan nyår...      



För övrigt så har det inte hänt nåt speciellt här... eller rättare sagt, det händer inget alls. Dagarna försvinner på nåt konstigt vis i flygande fläng, utan att varken det ena eller det andra blir gjort. Fast det är ju inte riktigt sant förstås... massor av saker blir gjorda varje dag, men inga roliga saker. Men det är väl så det är vid den här årstiden kanske...  jag blir ju alltid lite deppig inför tanken på att vi har flera månader av snö och vinter framför oss.


Jag har i alla fall fixat julklappar till en massa folk... eller massa och massa... till Kurts alla julklapps-släktingar alla fall. Köpt och slagit in, och en del är ivägburna till posten för att skickas iväg. Och nu har jag bara det allra största "jobbet" kvar. Den där fiffiga julklappen jag skulle göra till barnbarnet, det är hög tid att börja med den nu. 


Men det är inte fullt så enkelt som jag vid första tanken trodde.... men skam den som ger sig. Enligt barnbarnets pappa så har han redan vid 2 års ålder alldeles för mycket saker av allehanda slag, så det känns inte så väldigt meningsfullt att köpa ännu fler grejer som ska läggas i leksakshögarna. Vi får se hur jag ska få ihop det.... 

    


Vi har i alla fall en Luciadag med solsken här, de få timmar solen är uppe. Den når knappt över trädtopparna nu, men man ser ju i alla fall att den skiner lite försiktigt och det är ju trevligt.


Och vi skickar en solig hälsning till er så här på Luciadagen med hjälp av en gammal bild på Salza-gumman.  



     

 
 
Ingen bild

stin@

13 december 2013 11:44

Tur ni inte gick där när träden rasade!Ja det är så tråkigt att snön inte får ligga kvar :-(
Fin bild på den söta tärnan!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tedsams - 7 oktober 2014 17:59

  Japp, så får det bli. En massa strul och inga svar från supporten, så nu byter jag bloggplats till    www.tedsams.blogspot.se   Lite sorgligt... jag har bloggat här i många år nu, men det krånglar lite för mycket. Krångligheter har jag no...

Av tedsams - 6 oktober 2014 10:02

Ja det är ju en gammal sanning som man alltid kan lita på. Eller.... man får vad man förtjänar.... det är också ett ordspråk som oftast stämmer.      Och den här gången syftar jag på hundträning.... inte andra klanterier jag gjort..    Vi skulle ...

Av tedsams - 29 september 2014 11:48

Ja, min Salza är en liten stjärna hon. Det visade hon i och för sig tidigt, men det håller i sig, trots stigande ålder och nästintill obefintlig träning.      I morse när vi var ute så skulle Jippie få leta upp en pinne som jag gömt i en rishög. ...

Av tedsams - 23 september 2014 12:15

Hösten är min tid....  njuter av lite kyliga, klara dagar då man måste ta på sig en tröja eller jacka för att inte frysa när man går ut.    Både igår morse och idag vaknade jag till strålande solsken från en klarblå himmel... eller... solen hade ...

Av tedsams - 22 september 2014 10:16

Under den gångna helgen har ju Rallylydnads-SM gått av stapeln här i Sundsvall, och jag försökte vara på plats så mycket jag kunde. Sällan man får chansen att se landets bästa ekipage på nära håll eftersom de allra flesta av dem hör hemma många mil h...

Ovido - Quiz & Flashcards