Tedsams blogg

Alla inlägg den 29 november 2013

Av tedsams - 29 november 2013 19:42

Idag har jag putsat fönstret i vardagsrummet och duschat alla blommorna där och satt dit elljusstaken och medan jag höll på och sprang mellan vardagsrummet och köket så hade Jippie fullt upp i hallen. 


Jag hörde honom voffa på det där lite avvaktande sättet han brukar använda när han hör eller ser nåt som kanske

eventuellt kan vara nåt farligt. Först brydde jag mig inte om det för ibland får han för sig att voffa på sin egen spegelbild ute i hallen, men han gav sig inte. Han sprang mellan mig och hallen, och varje gång han kom ut i hallen så kom det ett par voff...


Till slut var jag tvungen att gå dit och titta.... och först såg jag inget alls. Sen kom jag på att jag ställt fram en tomtegubbe som brukar bo ihop med ljusstakarna i skåpet. Nu när ljusstakarna kom fram fick också tomten flytta fram...


Och han var jättefarlig..... ända tills jag tog ner tomten så att Jippie fick undersöka den ordentligt, då var den inte så spännande sedan.    



Men det är kul att Jippie är så vaken för allt nytt. Jag har alltid tyckt att Salza varit världens mest nyfikna hund, men det vete sjuttan om hon inte numera har rasat ner på 2:a platsen när det gäller den biten.   



För ett par år sedan gjorde jag en tomte som satt ute på verandan....


.... och jisses vilket hallå det blev på Salza innan hon undersökt den ordentligt.   Jag tror att Jippie ska slippa den upplevelsen...   



Förresten... när jag nu ändå hämtat fram ett gammalt foto... så här såg det ut här 1 december förra året.


Att bilden är som den är beror på att snön vräkte ner och det var mörkt hela långa dagen....  hoppas, hoppas att det dröjer nån vecka till innan det ser ut så här. 


   




Ovido - Quiz & Flashcards