Tedsams blogg

Direktlänk till inlägg 19 november 2013

En glad pensionär...?

Av tedsams - 19 november 2013 09:55

Nej... det stämmer inte. Pensionär blir jag ju faktiskt idag (fast jag tror nog att det är nåt fel begånget där, finns inte en chans att jag faktiskt är 65 år   )  men så himla glad vet jag inte om jag är.   


Jag har i alla fall ett gott råd till er som har en bit kvar till den aktningsvärda åldern... det är INTE smart att sluta jobba 10 år i förtid, i alla fall inte om man inte har en stor pensionsförsäkring eller har haft ett mycket välavlönat arbete.


För min del var det ju ett medvetet val, men det var inget smart val... men jag har heller aldrig varit berömd för mina smarta val här i livet, så vem är förvånad?   


Nog tjafsat om det....  TUSEN TUSEN TACK för alla gratulationer på FB i alla fall.   


   

Idag regnar det tyvärr. Vi får väl se om det ger sig frampå dagen, det fanns en skogspromenad inplanerad idag men regnar det så avstår jag gärna. Hundarnas morgonpromenad blev kortare än vanligt så dom har som kompensation festat på varsitt märgben istället. 


Fast Salza är rolig hon. Hon gillar märgben, men hon vill inte göra det första gnagandet på det, hon väntar tills de andra tar en paus i gnagandet på sina ben, då snor hon ett av dom och gnager som bara den på det lilla som finns kvar. 


Jippie var ju lycklig över sitt ben förstås. Han har inte fått så många i sitt korta liv, men de han/hundarna fått tidigare är välgnagda nu, han ligger gärna och gnager gärna på dom en stund på kvällarna. Nu har han fått ett par till att ägna sig åt...   



Och så nåt helt annat då....  Jag skrev ett mail till Fredrik Steen igår angående en fundering som jag klurat på till och från både länge och väl. Jag ville ha hans synpunkt på det hela.... och det tog inte lång stund från det jag skickat iväg mailet tills det fanns i hans blogg. Han tyckte också att det var en intressant fundering...   


Haha.... blev ni nyfikna nu... då får ni kolla hans blogg.   


  

Vet ni att jag gav mig själv en present i morse... jag struntade i den bokade tvättiden i tvättsstugan. Det kan inte vara nödvändigt att springa ut i regnet och släpa på tunga tvättkassar när man har födelsedag, i alla fall inte när man är en gammal skröplig pensionär, det går ju precis lika bra att tvätta en annan dag.   

Men ni ser, när man blir gammal har man inte så stora krav på firande... en slopad tvättid är fullt tillräckligt.

    

     

    




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tedsams - 7 oktober 2014 17:59

  Japp, så får det bli. En massa strul och inga svar från supporten, så nu byter jag bloggplats till    www.tedsams.blogspot.se   Lite sorgligt... jag har bloggat här i många år nu, men det krånglar lite för mycket. Krångligheter har jag no...

Av tedsams - 6 oktober 2014 10:02

Ja det är ju en gammal sanning som man alltid kan lita på. Eller.... man får vad man förtjänar.... det är också ett ordspråk som oftast stämmer.      Och den här gången syftar jag på hundträning.... inte andra klanterier jag gjort..    Vi skulle ...

Av tedsams - 29 september 2014 11:48

Ja, min Salza är en liten stjärna hon. Det visade hon i och för sig tidigt, men det håller i sig, trots stigande ålder och nästintill obefintlig träning.      I morse när vi var ute så skulle Jippie få leta upp en pinne som jag gömt i en rishög. ...

Av tedsams - 23 september 2014 12:15

Hösten är min tid....  njuter av lite kyliga, klara dagar då man måste ta på sig en tröja eller jacka för att inte frysa när man går ut.    Både igår morse och idag vaknade jag till strålande solsken från en klarblå himmel... eller... solen hade ...

Av tedsams - 22 september 2014 10:16

Under den gångna helgen har ju Rallylydnads-SM gått av stapeln här i Sundsvall, och jag försökte vara på plats så mycket jag kunde. Sällan man får chansen att se landets bästa ekipage på nära håll eftersom de allra flesta av dem hör hemma många mil h...

Skapa flashcards