Tedsams blogg

Alla inlägg den 12 november 2013

Av tedsams - 12 november 2013 20:12

... min lilla dator. Genomgången och rengjord och lite ompysslad, och glädjande nog hittades inga fel på hårdvaran nånstans, men å andra sidan så har säkert moderkortet farit illa av alla abrupta oplanerade stopp, så datakillen varnade lite försiktigt om att jag nog skulle vara beredd på att det skulle hända nåt drastiskt inom en inte alltför avlägsen framtid.    


Nu har jag i alla fall återigen kopierat bilder och viktiga dokument, och adresslistor till eposten och så, men jag skulle ju behöva kopiera varje dag, om jag skulle vara helgarderad, och det gör jag inte.



Idag har det inte blivit nån hundträning alls. Jag har varit igång sedan strax efter klockan 6, men tiden har tyvärr inte lagts på hundarna. Dom fick en timmas promenad mitt på dan, och så morgonpromenaden förstås, det får dom nöja sig med idag. Men dom har legat och sovit efter det att dom fick middag, så dom klagar tydligen inte alltför mycket. 


Det är ytterligare ett tecken på att Jippie blivit lite äldre, han får inte såna där vilda lekutbrott på kvällarna längre. Han har fortfarande en liten lekstund i husses säng när husse gått och lagt sig, men sen kommer han ut till mig i vardagsrummet, och lägger sig där och sover medan han väntar på sin kvällsmat. 


Och det där sista kvällmålet, det har jag inte klarat av att ta bort ännu. Han är så förväntansfull inför den där kvällsmaten så jag har inte hjärta att ta bort det målet riktigt ännu. Han ligger och sover medan jag tittar på TV, men så fort jag rör på mig tror han att jag ska resa på mig och gå ut i köket där maten finns, så då flyger han upp och står där och viftar förväntansfullt på svansen.


I morgon tror jag att det är lite färre "måsten" inplanerade så då måste vi träna lite igen. Men jag har sett väldigt tydligt på Jippie att det är bra med någon dags uppehåll i tränandet då och då, det som vi tränar liksom mognar då, och det är ju bra. 


Nej, jag har egentligen inget att skriva om, jag ville bara använda datorn lite för att se hur den uppför sig. Om den tål att få jobba lite, eller om den tänker dö för mig igen.  Än så länge har han (jo, det är en han) skött sig finfint...  vi får väl se hur han mår i morgon när det blir en vanlig dag för honom...

  

   


Av tedsams - 12 november 2013 10:04
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Skapa flashcards