Tedsams blogg

Alla inlägg den 9 november 2013

Av tedsams - 9 november 2013 12:00

Nu börjar polletten ramla ner hos Jippie. Nu är han medveten om att huvudet ska ner mot golvet och han har till och med lagt ner huvudet riktigt ordentligt i golvet några gånger. Kan väl misstänka att det snart är dags att höja kravet lite så att vi inte fastnar i en och samma fas alltför länge.

Men när jag tänker på hur lång väg det är kvar innan momentet är färdigt så tvivlar jag väl kanske lite på att mitt tålamod räcker till. Nu sitter jag framför honom på golvet, och slutmålet är ju att kunna stå passiv med Jippie vid sidan och bara ge ett kommando. Jaja den som lever får se....

Det är kanske lika tålamodsprövande som att försöka räkna ut hur jag ska kunna ta ner TV:n från väggen där den sitter fastsatt på ett stativ. Jag såg inte hur den sattes upp och jag kan jäklar i min själ inte räkna ut hur jag ska få ner den. Och ner behöver den så att jag kan ansluta en HDMI-kabel, det jäkla uttaget sitter nånstans på baksidan av TV-eländet. Idiotisk konstruktion.... :-(

Tålamodsprövande är det också att skriva det här på surfplattan.... inte lika behändigt som på ett vanligt tangentbord. Igår dog nämligen min dator på allvar... den har ju bara varit skendöd förut och gått att lirka igång med lite möda, men nu är det slutgiltigt. :-( Och hur det ska lösas vete sjuttan....

Tur i oturen att jag fick den här surfplattan just nu då, men på den skriver man varken protokoll eller uppdaterar hemsidor eller uträttar bankärenden eller gör andra nyttigheter. Den är ju enbart för nöjes skull... Vilket inte är nåt fel, tvärt om... ;-) men den kan ju tyvärr inte ersätta en dator fullt ut.

Inget jättebra flyt i tillvaron just nu alltså....

Skapa flashcards