Tedsams blogg

Alla inlägg den 1 november 2013

Av tedsams - 1 november 2013 09:15

.... så ska man definitivt se till att reta upp nån som skriver en kritisk och negativ kommentar, för då dräller det in besökare sedan. Gårdagens inlägg hade över 200 besökare...  tänk att "folk" tycker att sånt är så våldsamt intressant...   


Inte tror jag att detta inlägget kan reta upp nån, men man vet ju aldrig, vissa människor förefaller vara väldigt lättretade.  


  

Vi fick några besök av godistiggande "barn" igår i alla fall. Jag sätter fnuttar kring ordet "barn" för dom var ganska så stora, och konstigt nog så var dom från familjer där dom själva har hund   . Men matte tog fram den stränga rösten och såg till att hundarna inte rusade fram till dörren när den öppndes, men sista gången jag öppnade dörren så slank Jippie ut, trots tillsägelse. 


Jag har inget godis, sa jag till "barnen", men ni kan få den här olydiga hunden istället. 


Näe tack! sa dom, såna har vi själva....   

   


Annars så skötte han sig bra, Jippie. Han såg ju dom där spöken genom den öppna dörren men han brydde sig inte. Inte ens sista gången när han sprang ut på verandan till dom verkade han tycka att dom var nåt konstiga. Men antagligen hade han betett sig lite annorlunda om vi mött dom ute på den mörka gården eller så, han är nog i sin egna lilla spökålder nu tror jag...   


    

I går kväll var ju Salza och jag på klubben och tränade lite... med betoning på "lite"...   och det går faktiskt bättre och bätte med högerhandlingen. Det är nog inte helt fel att inte ha för bråttom utan låta saker och ting landa lite i det lilla Salza-huvudet.  


Hon säker sig förstås fortfarande spontant till vänstersidan lite för ofta, men hon sitter rakt och ligger rakt på högersidan och det är bra så tycker jag. I början vred hon sig ju 90 grader och det var inte så bra.... 


Och eftersom det är en byggarbetsplats alldeles intill träningsplanen numera så finns där ett stort, långt bra staket där det var suveränt bra att träna på att backa på högersidan. Fast hon gillar inte att bli trängd så där, så hon backar helst i racerfart och hamnar lätt bakom mig då... men det gick bättre när jag la band på mig och bara tog ett eller två steg i taget istället för att kliva på flera meter bakåt. 


Så bara matte disciplinerar sig och tränar så ska det nog inte vara några problem att få till det där så att det ser snyggt ut. Salza har ju alltid varit oerhört lättlärd och inte har det blivit sämre på äldre dar inte. Däremot har hon blivit slarvigare, men det har förstås sin förklaring i att vi tränar så sällan nu för tiden, så det finns det ju en enkel lösning på.   

   

  

En märklig bild från gårdagens promenad. Mobilkameran är jättebra... men inte gjorde för några snabba actionbilder direkt. Här hoppar Blixten Jippie mellan två stora stenar...   

  


     


  

Ovido - Quiz & Flashcards