Tedsams blogg

Direktlänk till inlägg 6 september 2013

Vilken besvikelse.....

Av tedsams - 6 september 2013 10:48

Jag skulle till Kramfors och tävla med min hund, och eftersom det var tomt i kassan så beslöt jag mig för att gå dit istället för att slösa bort en massa bensin. 


Så jag knatade iväg i god tid, men det var jobbigare än vad jag trott för det var en massa vägbyggen som blockerade vägen där jag tänkt gå. Jag fick gå en massa kringelikrokar och allting tog längre tid än planerat....


Och när jag gått ett par mil så kom jag på att jag glömt vaccinationsintyget hemma. Blev lite osäker om jag skulle vända och hämta det, men så kom jag på att jag ju känner lite folk i den klubben och litade då på att dom skulle tro mig på mitt ord, så jag fortsatte min vandring.


Jag gick och gick och gick, och insåg till slut att jag skulle komma försent. Då försökte jag få lift med nån av de bilar som då och då, med lååånga mellanrum, körde förbi mig, men det gick dåligt. Till slut lyckades jag i alla fall få lift med en traktor som i sakta mak forslade mig ända fram till klubben där tävlingen skulle vara. 


Jag hoppade snabbt ner från traktorn och rusade in i klubbstugan för att anmäla oss.... och upptäckte då att jag även glömt hunden hemma......    


   

Och där tog drömmen slut..... 

   


Vågar inte ens tänka på vad den drömmen försöker säga mig....  men jag skulle tro att en psykdoktor skulle ha mycket att gotta sig åt om han fick rota i det där.....     

    

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tedsams - 7 oktober 2014 17:59

  Japp, så får det bli. En massa strul och inga svar från supporten, så nu byter jag bloggplats till    www.tedsams.blogspot.se   Lite sorgligt... jag har bloggat här i många år nu, men det krånglar lite för mycket. Krångligheter har jag no...

Av tedsams - 6 oktober 2014 10:02

Ja det är ju en gammal sanning som man alltid kan lita på. Eller.... man får vad man förtjänar.... det är också ett ordspråk som oftast stämmer.      Och den här gången syftar jag på hundträning.... inte andra klanterier jag gjort..    Vi skulle ...

Av tedsams - 29 september 2014 11:48

Ja, min Salza är en liten stjärna hon. Det visade hon i och för sig tidigt, men det håller i sig, trots stigande ålder och nästintill obefintlig träning.      I morse när vi var ute så skulle Jippie få leta upp en pinne som jag gömt i en rishög. ...

Av tedsams - 23 september 2014 12:15

Hösten är min tid....  njuter av lite kyliga, klara dagar då man måste ta på sig en tröja eller jacka för att inte frysa när man går ut.    Både igår morse och idag vaknade jag till strålande solsken från en klarblå himmel... eller... solen hade ...

Av tedsams - 22 september 2014 10:16

Under den gångna helgen har ju Rallylydnads-SM gått av stapeln här i Sundsvall, och jag försökte vara på plats så mycket jag kunde. Sällan man får chansen att se landets bästa ekipage på nära håll eftersom de allra flesta av dem hör hemma många mil h...

Skapa flashcards