Tedsams blogg

Direktlänk till inlägg 4 september 2013

Dagen efter...

Av tedsams - 4 september 2013 12:05

Ja, dagen efter får man oftast sota för sina synder och så känns det lite idag. Gårdagens ofrivilliga 3-timmarspromenad off-road i ojämn och stenig och backig terräng var inte kanonbra för mitt knä.    Knät har faktiskt varit hyfsat bra länge nu, men nu har vi tagit ett jättesteg bakåt igen. Hoppas att det återgår till det där "bara-lite-ont-stadiet" om ett par dar igen. Mitt ryggonda däremot mådde bra av alla gymnastiska övningar där ute i skogen, ryggen känns mycket bättre idag. Skönt att man kan byta ett ont mot ett annat, då får man lite omväxling i eländet i alla fall.   


Nån som inte hade ont varken här eller där igår var Jippie. Jisses vad den killen orkar och vill....    Hur långt han sprang under våra 3 timmar ute i skogen vill jag inte ens tänka på, han är trots allt bara 6 månader gammal. Men jag såg honom inte trava eller skritta en enda gång på hela tiden.... full galopp var det som gällde, oavsett stenig och besvärlig terräng. 


Ibsen springer ju också mycket hit och dit, men han galopperar i början sedan går han ner till trav, och Jippie hänger på... i galopp. Salza travar nästan alltid, om hon själv får välja gångart, men hon har ett mycket vägvinnande trav och rör sig snabbt i terrängen, så när Jippie följer med henne så galopperar han också. 


Och när både Salza och Ibsen så småningom gick ner i skritt då galopperade Jippie fortfarande.... som sagt, han galopperade oavbrutet i 3 timmar.... jisses. Ja, då och då fick hundarna vänta på mig förstås och då stod han väl i stort sett stilla några sekunder, men när vi sedan gick igen... då var det full galopp. Den motorn går inte av för hackor den... hoppas bara att hans halta och lytta matte kan kanalisera det där till något bra.    Men det är tur att han inte ska bli nån utställningshund, i den ringen uppskattar man inte galopp direkt.     

   

Det är höst i skogen nu...  och som vanligt finns det mycket att klänga och klättra på, hundarna gillar sånt. I alla fall Salza och Jippie, Ibsen har inte riktigt anammat det där. Men han kanske är lite för stor och tung för att tycka att det är kul.... 

   

   

   

På vissa ställen önskade jag att jag varit en springerspaniel också, lätt som en plätt tog dom sig upp både här och där, värre var det för mig.... men med lite möda så gick det också.   

    

   

Ett staket stötte vi på mitt ute i skogen...  fick bli en stor omväg då...    

   

   

  

Men Jippie rådde faktiskt inte på alla stenar som han ville klänga upp på. Här fick han se sig besegrad och Salza står som vanligt som herre på täppan.   

   

 

   

Ja, det var en härlig promenad trots att den blev längre än planerat, men det är längesedan jag vågade mig ut i skogen på nån längre tur, just på grund av mitt onda knä, så det var skönt trots att jag får betala priset idag.  

    

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tedsams - 7 oktober 2014 17:59

  Japp, så får det bli. En massa strul och inga svar från supporten, så nu byter jag bloggplats till    www.tedsams.blogspot.se   Lite sorgligt... jag har bloggat här i många år nu, men det krånglar lite för mycket. Krångligheter har jag no...

Av tedsams - 6 oktober 2014 10:02

Ja det är ju en gammal sanning som man alltid kan lita på. Eller.... man får vad man förtjänar.... det är också ett ordspråk som oftast stämmer.      Och den här gången syftar jag på hundträning.... inte andra klanterier jag gjort..    Vi skulle ...

Av tedsams - 29 september 2014 11:48

Ja, min Salza är en liten stjärna hon. Det visade hon i och för sig tidigt, men det håller i sig, trots stigande ålder och nästintill obefintlig träning.      I morse när vi var ute så skulle Jippie få leta upp en pinne som jag gömt i en rishög. ...

Av tedsams - 23 september 2014 12:15

Hösten är min tid....  njuter av lite kyliga, klara dagar då man måste ta på sig en tröja eller jacka för att inte frysa när man går ut.    Både igår morse och idag vaknade jag till strålande solsken från en klarblå himmel... eller... solen hade ...

Av tedsams - 22 september 2014 10:16

Under den gångna helgen har ju Rallylydnads-SM gått av stapeln här i Sundsvall, och jag försökte vara på plats så mycket jag kunde. Sällan man får chansen att se landets bästa ekipage på nära håll eftersom de allra flesta av dem hör hemma många mil h...

Skapa flashcards