Tedsams blogg

Alla inlägg den 25 februari 2013

Av tedsams - 25 februari 2013 10:30

Så fort jag får feber så blir jag helt urkass, orkar inget alls och mår urdåligt. Och det är ju inte heller så enkelt att allt återgår till det gamla "vanliga" när febern släpper, nej då... då är konditionen i botten och det mesta är urjobbigt. 


Nu är jag nog nästan feberfri i alla fall, och jag var tvungen att utnyttja min tvättid i tvättstugan idag, och hur det kan vara så himlans jobbigt att stoppa i tvätt i maskinerna och sedan plocka ur det och stoppa in i tumlaren, det begriper jag inte.   


Jag ska inte göra så mycket mer idag sedan, en kort promenad med doggsen bara, sen ska jag vila. Det finns egentligen inget som är så himla viktigt att göra så att man måste göra det när man inte mår bra, i alla fall inte just nu. Tur att jag har min nya mobil att roa mig med, det finns miljoners saker att klura ut där    


Men jag har ju känt mig trött och kraftlös länge, undrar om den där inflammationen i knät påverkar mig så också? Gör inflammationer det? Infektioner känner man ju av ordentligt, men inflammationer...? Nån som vet? 


Jaja... igår var det i alla fall vår här, om man blundade så att man inte såg alla enorma snöhögar, alltså. Solen sken, det var 6 plusgrader och det droppade från alla tak. Det är flera plusgrader idag också, men mulet. Men nu ska det väl i alla fall inte vara mer än en månad kvar innan det blir vår.... ljuset har ju kommit tillbaka nu i alla fall.   


Fast... jag har inte ont av mörkret på hösten och vintern. Jag blir faktiskt lite mer orolig till sinnes på våren när ljuset kommer. Och när vi kommer så långt fram att det är ljust när man ska gå och lägga sig, då mår jag inte alls speciellt bra.... 


Men det går att leva med det också... bara man slipper en massa stora snöhögar så går det mesta bra.   

  




    

Ovido - Quiz & Flashcards