Tedsams blogg

Direktlänk till inlägg 22 november 2012

Strejker…

Av tedsams - 22 november 2012 10:15


… på fångvårdsanstalter tycker jag är en kul grej. Där sitter man för att man misskött sig ute i samhället, brutit mot lagar och förordningar och där ska man då sitta av sitt ”straff”.  


Och så strejkar man och kräver en massa förmåner som i alla fall jag inte alls tycker hör hemma i ett fängelse. Hörde på radion i morse att de som senaste strejkade bl. a. hade blivit lovade att få se en film varje kväll, och att kiosksortimentet skulle utökas.


Nej, jag tycker inte att det är att räkna som ett straff att sitta inlåst i ett fängelse ett antal månader, inte så länge man har fler och bättre förmåner där, än vad många arbetande människor har ute i samhället.  


Fram för mörka fängelsehålor och enbart bröd och vatten….. eller bunta ihop dom och slå ihjäl dom… som Lars Ekborg raljerade om en gång i tiden. Fast då gällde det väl nästan allt annat än just fångar förstås. Dessutom blev den monologen dödskallemärkt, så det kanske min blogg också blir nu då.  

   

     

Idag ska jag i alla fall utmana ödet på ett sätt till, och försöka få till en film där ni kan se Salza när hon apporterar korv. Jag hinner inte nu för jag ska strax iväg, men jag ska försöka senare idag. Om det nån gång blir så ljust att man kan filma….   


Jag skrev ju på FB igår och berättade att hon levererade en korvbit till mig när jag satt framför TV:n och var för lat att gå och hämta den ute i köket. Det är inte riktigt sant, att jag var för lat alltså, men Salza blir så himla lycklig när hon får hämta och ge mig något, så jag brukar ta alla tillfällen som ges.


Och visst vet jag att det finns mängder av hundar som apporterar korvar och annat ätbart, men det vore kul att ha det på film i alla fall.


Salza apporterar precis allt jag ber henne om, bara det får plats i munnen på henne. Och hon apporterar dessutom massor av saker som jag inte ber om…. sånt som vi, utan att märka det, tappat på golvet t.ex


En gång hann jag nästan bli irriterad på henne för att hon tassade mig i hälarna hela tiden… ända tills jag såg att hon hade en liten pappersbit i munnen. En pappersbit som nån tappat och som duktiga Salza plockat upp, och sedan troget bar, tills dumma matte äntligen fattade att hon hade något att överlämna.  


Det är kul med en apportvillig hund, och det är enkla poäng när det gäller att imponera på kursdeltagare och liknande… risken är väl bara att jag verkligen blir lat när hon hela tiden tjänstvilligt plockar upp eller hämtar allt jag vill.   

   
Men vi får se om vi lyckas få till nåt i eftermiddag… nu ska jag ut i dimman och fukten.  

   

     

   

   

 
 
Marie i s-hamn

Marie i s-hamn

22 november 2012 10:35

Jag önskar att min lilla pojk kunde apportera saker!! Korvarna skulle han antagligen mumsa i sig själv...hahaha...

Strejkar fångarna?! men va f*n sitter dom inte där för ett straff dom har gjort? Det är ingen jäkla semester! Jag håller med, bunta ihop dom.... ;) bra idé det där *S*
Ha en fortsatt bra dag, nu ska jag försöka lära "Pulis" apportera...

http://www.teamekstrom.se

 
Marie i s-hamn

Marie i s-hamn

22 november 2012 15:57

Angående apporteringen :(
De gick inge bra...Han tittade på mig som om jag vore helt dum i huvudet. -Ta den själv, om du nu så gärna vill ha den, såg det ut som att han sa till mig! Och så gick han... HAllåååååå.?? HAHAHA...
jaja... han får väl bli ngt annat istället då. Spåra är han bra på. :)
Hoppas ni gjort ngt spännande idag.

http://www.teamekstrom.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tedsams - 7 oktober 2014 17:59

  Japp, så får det bli. En massa strul och inga svar från supporten, så nu byter jag bloggplats till    www.tedsams.blogspot.se   Lite sorgligt... jag har bloggat här i många år nu, men det krånglar lite för mycket. Krångligheter har jag no...

Av tedsams - 6 oktober 2014 10:02

Ja det är ju en gammal sanning som man alltid kan lita på. Eller.... man får vad man förtjänar.... det är också ett ordspråk som oftast stämmer.      Och den här gången syftar jag på hundträning.... inte andra klanterier jag gjort..    Vi skulle ...

Av tedsams - 29 september 2014 11:48

Ja, min Salza är en liten stjärna hon. Det visade hon i och för sig tidigt, men det håller i sig, trots stigande ålder och nästintill obefintlig träning.      I morse när vi var ute så skulle Jippie få leta upp en pinne som jag gömt i en rishög. ...

Av tedsams - 23 september 2014 12:15

Hösten är min tid....  njuter av lite kyliga, klara dagar då man måste ta på sig en tröja eller jacka för att inte frysa när man går ut.    Både igår morse och idag vaknade jag till strålande solsken från en klarblå himmel... eller... solen hade ...

Av tedsams - 22 september 2014 10:16

Under den gångna helgen har ju Rallylydnads-SM gått av stapeln här i Sundsvall, och jag försökte vara på plats så mycket jag kunde. Sällan man får chansen att se landets bästa ekipage på nära håll eftersom de allra flesta av dem hör hemma många mil h...

Skapa flashcards