Tedsams blogg

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2012

Ansvarslös och nonchalant…

Av tedsams - 31 oktober 2012 15:18

… det är jag det.   Jag fick höra det av en människa med två småhundar när vi var ute idag.


Den ena hunden bar hon på armen, och den andra gick i koppel. Och jag hade mina hundar lösa, ända tills jag såg att hon kom, då kopplade jag doggsen. Men enligt henne var det inte snabbt nog…. och dessutom var det ansvarslöst och nonchalant att ha lösa hundar i ett bostadsområde. Fast bostadsområdet var förstås en bra bit därifrån där vi var…  


Jag försökte säga att jag hade kontroll över hundarna, och inte hade dom lösa när det var folk eller hundar i närheten…… men hon var fullt upptagen med att skrika och skälla på mig   så det var ingen idé att svara alls.


Och mina hundar satt där dom satt vid min sida… och hennes satt där dom satt…. och jag är väl ovanligt dum i huvudet men jag kan inte ens inse att det förelåg nåt problem över huvudtaget.


Efter en stund tröttnade jag förstås på hennes gapande och gjorde mig redo att gå vidare. Men först böjde jag mig ner och kopplade loss Salza  , och då drog kärringen därifrån i en jäkla fart. Salza i sin tur drog över diket in i närmsta buskage för att utforska dofterna där. Gapande kärringar med tillhörande hundar är hon noll intresserad av…

    

Men hon verkade ha ordning på sina hundar, skällkärringen, och då kan jag inte förstå att hon inte kan inse att det kanske eventuellt kan finnas andra som också har ordning på sina hundar. I all synnerhet som doggsen kom direkt när jag kallade på dom, och var kopplade innan hon kom fram till oss.


Jaja… vi ska väl vara tacksamma att det var jag och inte husse som blev utsatt för utskällningen…. då hade hon nog ångrat att hon startade det kriget.   

   

   

Idag är det halt ute, slask igår och kallgrader idag. Jag var livrädd att jag skulle halka och göra illa mitt redan nu onda knä när vi var ute… men det klarade sig. Fast jag fick gå försiktigt och välja fläckarna där jag satte fötterna, det blev ingen rask promenad precis.

   

   

Idag öppnar sportaffären XXL här i stan. Och dom har förstås massor av extrapriser på en massa prylar, bl.a skor och kängor. Men mina vinterkängor som är kvar sen förra året, dom är ju kanonbra… eller var kanonbra förra året i alla fall… jag behöver som väl är inga nya kängor. Men så tog jag fram dom igår när det var en massa snöslask på marken, och jag fick helt plötsligt skavsår av den ena…    

    

Och så jäkla typiskt… kanonpriser på kängor… och alla mina pengar gick till Fabians reparation. Hur är det där talesättet nu då… ? När det regnar manna från himmelen har den fattige ingen sked…. eller nåt sånt.

   

Men nu har vi flera stora sportaffär i samma område här, så man kan väl hoppas att de låga priserna håller i sig framöver, medan dom försöker konkurrera ihjäl varandra.


Så gick det i alla fall med elektronikbutikerna i det området. Alla utom två har försvunnit, och dom två går tydligen ändå med miljoner i förlust varje år. Så det gäller väl bara att se vilken av dom som har mest pengar i ryggen och står ut längst…


Och samma sak kommer säkert att hända med sportbutikerna också så småningom…

  

   

I kväll är det styrelsemöte på gång, och sedan ska jag se på TV….. Är det nån mer än jag som tittar på Revenge??


Jisses så kul att få skriva en sån serie med alla de intriger och elakheter som förekommer där. För mig som är skorpion, och därmed hämndlysten, så är varje avsnitt en njutning….   


Tänk om man hade såna möjligheter att hämnas alla oförrätter som man tycker sig ha blivit utsatt för…. då skulle dagens skällkärring ligga dåligt till.  



Men först och främst gäller det nu att fixa till dagens middag…. inte speciellt upphetsande.   

    

    


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tedsams - 7 oktober 2014 17:59

  Japp, så får det bli. En massa strul och inga svar från supporten, så nu byter jag bloggplats till    www.tedsams.blogspot.se   Lite sorgligt... jag har bloggat här i många år nu, men det krånglar lite för mycket. Krångligheter har jag no...

Av tedsams - 6 oktober 2014 10:02

Ja det är ju en gammal sanning som man alltid kan lita på. Eller.... man får vad man förtjänar.... det är också ett ordspråk som oftast stämmer.      Och den här gången syftar jag på hundträning.... inte andra klanterier jag gjort..    Vi skulle ...

Av tedsams - 29 september 2014 11:48

Ja, min Salza är en liten stjärna hon. Det visade hon i och för sig tidigt, men det håller i sig, trots stigande ålder och nästintill obefintlig träning.      I morse när vi var ute så skulle Jippie få leta upp en pinne som jag gömt i en rishög. ...

Av tedsams - 23 september 2014 12:15

Hösten är min tid....  njuter av lite kyliga, klara dagar då man måste ta på sig en tröja eller jacka för att inte frysa när man går ut.    Både igår morse och idag vaknade jag till strålande solsken från en klarblå himmel... eller... solen hade ...

Av tedsams - 22 september 2014 10:16

Under den gångna helgen har ju Rallylydnads-SM gått av stapeln här i Sundsvall, och jag försökte vara på plats så mycket jag kunde. Sällan man får chansen att se landets bästa ekipage på nära håll eftersom de allra flesta av dem hör hemma många mil h...

Ovido - Quiz & Flashcards