Tedsams blogg

Alla inlägg den 21 september 2012

Av tedsams - 21 september 2012 18:16

Nu har det varit några fina höstdagar, med lite avbrott för regnskurar… men so what? Skiner solen dessemellan så får man väl vara nöjd.   


Hundarna och jag har passat på att ta några härliga skogspromenader, snart kommer snöhelvetet och då kan man inte gå i skogen på många månader.  


I går var vi ute på en långis…. och gick off-road hela tiden. Jobbigt med all denna halkiga mossa som ligger på berghällarna, och lite jobbigt med sankmarker och sånt… men hundarna njuter. Och när man hör något som låter som en frustande flodhäst som klampar fram i vattnet, så är det bara lilla Ibsen som roar sig.  


Han blir lite galen när vi kommer till våtmarker och små dammar och sånt, han älskar sånt. Salza undviker inte vattnet, men hon far inte omkring som en galen flodhäst där heller…

  

   

Och idag skulle jag städa lite mer på våra pyttesmå uteplatser, solen sken och det var en bra dag för sånt. Skulle slänga sommarblommorna och ställa undan lite fler möbler och så…. men en krånglande dator fick Kurt att dra iväg till köpcentrat på förmiddagen och köpa sig en ny dator  (inte en sån, en liten läcker bärbar).

  

Och då var min sysselsättning för idag räddad. Att installera alla program som behövs, och flytta över alla bilder, alla dokument, alla filmer och all musik, det tar lite tid.

   

Och så strulade jag till epost-kontot också, det tog sin lilla tid att hitta felet där. Ibland förstår jag verkligen vitsen med ett live-konto eller ett hotmail-konto eller nåt annat liknande. Nu har vi ju epostadresser som är kopplade till min web-adress, funkar kanonbra, om man inte krånglar till det som jag gjorde i dag…. men nu funkar det i alla fall.

   

När det var klart så tyckte Kurt att den nya datorn såg väldigt annorlunda ut än den gamla, så då föreslog jag att han skulle ta min dator istället.   Den påminner ju om hans gamla i programvaran… men det gick han inte på.


Synd    jag gillar ju teknik och njuter av nya, fina grejor. Det är kul att pilla med sånt….   

  

  

Men hundarna fick två husse-promenader idag då, och städningen av uteplatserna uteblev, men det är ju en dag i morgon också. Hoppas att det inte regnar då… visserligen är dagen inte slut ännu, men jag känner inte för den där röjningen nu. Det börjar bli kyligt ute och solen är på väg bort.

  


Igår firade vi förresten 2-årsjubileum här i lägenheten. Eller… vi firade inte, men vi kunde gjort det om hade haft lust.   

  

Tack vare att den här lägenheten är exakt likadan som jag flyttade ifrån i Alingsås så blir jag lite förvirrad ibland. Det är inte enbart av godo att det är samma planlösning på lägenheterna. För det mesta känns det som att de åren innan Kurt sålde huset, de är på något vis borta. Känns som att jag har bott här i evigheters evighet…. trots att allt är så annorlunda nu mot förr. Jaja…. tanten börjar väl bli lite förvirrad antagligen….   

   

    

Hoppas ni har en fin helg framför er…. jisses… det var ju helg alldeles nyss, veckorna bara rusar iväg.   

      

    




Ovido - Quiz & Flashcards