Tedsams blogg

Alla inlägg den 12 september 2012

Av tedsams - 12 september 2012 09:00

Men det är nog det enda som inte gör ont idag tror jag.   Nej… jag har ju inte ont i huvudet heller…. vilken lyx…. och inte har jag tandvärk heller…. jisses jag är ju ganska så pigg och alert när jag tänker efter.   

    

Att axlarna och nacken värker så jag knappt kan lyfta armarna, och att händerna värker så att jag knappt kan använda dom, och att knät som jag slog i igår gör nedrans ont idag, och att ryggen på vanligt vis känns som att den är av, och att högerfoten med sin jäkla knöl gör ont efter gårdagens stenpromenad… det kan jag ju bortse från då kanske.   

   

Äh, skit samma… det är en ganska så vanlig dag på smärtfronten. Men det är jäkligt tröttsamt att vakna varenda morgon och ha ont både här och där…. fast det är ju i och för sig ännu jobbigare när jag vaknar på natten av att mina onda axlar tycker att jag ligger i fel ställning. En hel natts ostörd sömn kan jag bara drömma om numera  

   

Och nu har jag klagat färdigt för idag tror jag… i alla fall på mina krämpor.   

   


Solen skiner här idag igen, och än så länge ser det ut att bli en fin dag.   Och vi har haft fint i flera dagar nu, men trots solen så kommer det rätt som det är en regnskur i alla fall. Men det gör ju inget så länge det bara är en skur.

   

Doggsen knaprade på varsitt märgben igår, så klockan var bara 5 i morse när Ibsen väckte mig och behövde ut. Han åt upp hela sitt ben han… det blev inte en enda flisa kvar, och då är det klart att det blir lite uppror i magen när allt det ska smältas.   

    

Men det är kul att se dom när dom får varsitt ben. Ibsen snappar åt sig sitt snabbt och så kryper han undan nånstans och knaprar. Där ligger han sedan länge och tuggar och gnager, men rätt som det är så är det färdiggnagt (igår var första gången han åt upp hela benet) och då tittar han inte ens åt benet sedan.

   

Fröken Salza beter sig lite annorlunda. Hon är tveksam till att ta benet när hon får det. Nosar på det lite och ser ut som att ”vad ska man göra med det här då?”, men när hon efter en stund bestämt sig för att hon nog ändå ska gnaga lite på det där äcklet, så gnager hon ihärdigt och länge.


Och när hon sedan tycker att hon gnagt färdigt för tillfället så lämnar hon det utan problem, men sedan återvänder hon till det där benet flera gånger under dagens lopp och gnager intensivt en stund. I går kväll när jag satt och såg på TV så gnagde hon så intensivt på det där redan väl avgnagda benet att hon överröstade ljudet på TV:n….

     

    

Idag känns det som om det vore läge för en härlig skogspromenad igen. Jag gillar hösten med sin klara höga luft, och idag verkar det bli en sån dag. Men, men… vet inte om mitt knä samtycker. Fast det mjukar nog upp sig när jag börjar röra ordentligt på mig hoppas jag…. man ska passa på och utnyttja såna här dagar, ingen vet hur många fina dagar det blir innan vinterhelvetet kommer.

    

I går kväll var jag på ett möte, och där var det nån som påminde om att det kan börja snöa redan i början av oktober. Såna fula saker borde man inte få säga högt tycker jag.  

    

    

Hoppas solen skiner på er också idag…. och att ni har en fin dag framför er!!

    

      






Ovido - Quiz & Flashcards