Tedsams blogg

Alla inlägg den 3 september 2012

Av tedsams - 3 september 2012 19:19

     

  

Ja, det kan man verkligen fråga sig, ingen check-point så långt ögat nådde där inte.   Jag är verkligen hopplöst dum när det gäller att hitta dom där markeringarna. Står det trädet eller stenen eller höjden eller nåt sånt som ledtråd, så får jag leta i evigheter innan jag hittar rätt....


Men idag tog vi i alla fall de där markeringarna som vi inte hann senast vi var ute på jakt, så nu slipper jag reta mig på det i alla fall.   


Men det var stora svarta moln på gång när vi gick ut, fast skit samma tänkte jag... vi får väl bli blöta då. Men vi klarade oss.... lite stänk kom det, men inget ordentligt regn i alla fall. Och det är väl det där regntäcket som jag köpte till Salza igår som gör nytta, även om det ligger i garderoben, förstår jag....   


Det var härligt höstväder ute idag, solsken... när de svarta molnen försvunnit... lite blåst och alldeles lagom varmt för att gå i en t-shirt. Lika bra att ta vara på de fina dagar som finns, man vet aldrig när solen försvinner och regnet (eller... ve och fasa... snön) vräker ner igen.  Och det blev en mil idag också, fast det var en massa virrande vid en av de där markeringarna förstås...   


Men det fanns en markering här också...... vid ett skjul som står bakom huset....

  

 

   

... och den kunde inte ens jag undgå att hitta fort och lätt. Tur att det finns några såna här och där också 

   

Det känns faktiskt ganska så bra när man vet med sig att hundarna fått en ordentlig promenad. Massor av spännande dofter och nya marker där de inte är vana att promenera. Men när vi sedan vänder hemåt så ser man direkt på Ibsen att han vet det.... även om vi är långt hemifrån så blir hans steg väldigt målmedvetna och jag får med jämna mellanrum be honom sakta farten för då går det undan för honom.


Men det är härligt att hundarna kan gå lösa nästan överallt, jag lider med alla hundar som jag ser slita och dra i ett koppel. Jag kan ju bara hoppas att dom i alla fall får härja fritt nån gång per dag....  men tyvärr finns det nog många hundar som inte ens får det.   


Nu har i alla fall alla här i huset fått middag, och doggsen ligger utsträckta på golvet och sover....  ser faktiskt skönt ut.   



     


Ovido - Quiz & Flashcards