Tedsams blogg

Alla inlägg den 26 augusti 2012

Av tedsams - 26 augusti 2012 16:46

…… folk som inte besvarar mail.   Det har jag tjatat om tidigare, men jag blir lika jäkla irriterad varje gång det händer. Och nu menar jag inte privatpersoner och blaj-mail, utan folk med valda förtroendeposter som inte orka tänka till och skicka iväg ett svar. Dom kan väl i alla fall svara nåt i stil med: "jag skiter i dig och dina mail… ", då vet man i alla fall att som sett mailet.  


Och förutom såna människor så blir jag jäkligt irriterad på SKK som ALDRIG besvarar  mail. I alla fall inte dom jag skickar….


Det är faktiskt så att dom finns till för att bl.a serva sina medlemmar…. det är faktiskt inte så att jag ska behöva böna och be för att få svar på en enkel fråga.  Mooorrrr….  

  


Och jag blir jäkligt irriterad på områdets ligister… eller skitungar…. som roar sig med sånt här på kvällarna. Redan för några veckor sedan såg det ut så här i vårt lilla centrum. Alla rutor till biblioteket sönderslagna…..

    

 

       

Och dessutom ett flertal rutor i den närbelägna skolan…..

    

 

       

Och det är inte första gången det händer. Det händer stup i kvarten, så fort kommunen kostar på nya fina fönsterrutor så är dom där och slår sönder dom…. jisses…. undrar hur många hundra tusen det kostar kommunen varje år…?

   

Jag har full förståelse för att det känns helt totalt meningslöst att kosta på nya fönsterrutor….


Vad är det för jäkla ligister…..  eller skitungar… som ostraffat gång på gång lyckas med detta?  Jag vägrar tro att deras föräldrar är så väldigt ovetande. Nog vet man (om man är ärlig alltså) om man har en skitunge i huset… men det är naturligtvis enklast att blunda och enbart vara tacksam så länge skitungen håller sig borta från hemmet.  Då slipper man ju själv bry sig eller ha nåt besvär….   


Tror att jag ska starta ett medborgargarde här i området….  en liten specialbehandling bakom ett mörkt hörn kanske får skitungarna att sluta vandalisera allting i sin närhet.  

  

Nej jag vet… sånt hjälper inte i längden, men då kanske dom sedan ägnar sig åt nåt som jag slipper vara med och betala på skatten i alla fall. 

  

   

Idag har i alla fall Salza stiftat bekantskap med träningskompisens katter.  Dom sprang ju inte, dom…. vilket gjorde liten Salza konfunderad. Hon kom liksom av sig då…    fick plötsligt fullt upp med att nosa där katten nyss hade suttit.

   

 

   

Och sen så fick hon sig nog en liten överraskning också tror jag. Vi satt på verandan och pausade och drack kaffe, och Salza var på upptäcktsfärd inne i huset (finns garanterat ingen nyfiknare hund än Salza!) … och rätt som det var så hörde vi henne när hon slirade på parketten i vardagsrummet, och så kom hon rusande ut med svansen mellan benen och slängde sig upp på sin matte…     

   

Vi misstänkte allihop att hon försökt jaga en katt inomhus och fått på käften   nyttig läxa för liten Salza det.   

     

        


 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards