Tedsams blogg

Alla inlägg den 23 augusti 2012

Av tedsams - 23 augusti 2012 14:13

En helt vanlig skittråkig dag helt enkelt.  Ett pass i tvättstugan imorse… stapplade fram och tillbaka ett antal gånger med mina tvättpåsar. Men jag fick, förutom allt annat, tvättat ett par hundfiltar, och det var ju bra.  

  

Nu har jag varit ute med doggsen en superkort promenad, bara kiss o bajsrunda. Och om en stund ska jag till frissan och kapa några hårtestar.  Inte ens det känns kul… kostar bara en massa pengar.    Fast egentligen ska man väl vara tacksam för att man har alla dessa hårtestar kvar, men det vore väl bra om de kunde växa lite långsammare tycker jag.

   

Kurt har börjat riva ner tapeten i köket idag… det känns väldigt avlägset att det ska bli fint och nytapetserat där. Förr var sånt jobb roligt, det tycker jag inte längre. Men det kan ju bero på att förr gjorde jag sånt där när andan föll på, och då var jag motiverad och då gick det fort och lätt.

    

  

I går kväll var jag i alla fall ute och tränade lite med Salza. Och hon tycker ju att det är skitkul. Hennes matte måste verkligen ta sig i kragen och träna lite mer regelbundet… eller i alla fall oftare. Hon (Salza alltså, inte matte!!) är pigg som en  mört, och som vanligt så är det alldeles omöjligt att inte bli på bra humör när man ser henne skutta omkring.     

  

Vi kan ju hoppas att det blir en fin höst, och en lång höst….. då hinner vi kanske göra lite roligheter.

     

Och det var ju jäkligt korkat sagt  ….  jag har haft hela våren, och hela sommaren på mig att göra roligheter… varför i all världens dar inbillar jag mig då att vi ska göra så mycket mer när det blir höst????   

     

Fast vi har ju gjort nåt lite i alla fall…. vi har tävlat rallylydnad 5 ggr, 3 ggr i nybörjarklass och 2 ggri fortsättningsklass... och då med kvalificerande resultat varje gång.... så helt under isen är vi ju inte… men snubblande nära.   

   

Näe, nu börjar det bli dags att ge sig iväg. Jag ska in på bibblan också, har en beställd bok där som jag ska hämta., hoppas att den är bra.   

    

    


Ovido - Quiz & Flashcards