Tedsams blogg

Alla inlägg den 21 augusti 2012

Av tedsams - 21 augusti 2012 10:25

….  alla de där tiggerierna som förekommer på FB. Jodå jag vet att jag inte behöver bry mig, men ibland blir man liksom tvungen att se det vilket man vill eller ej.   

   

Och jodå, jag kan mycket väl förstå att det finns många människor som är i behov av ekonomiskt stöd i olika sammanhang. Men det hjälper inte… jag gillar det inte i alla fall.   

   

Men det är ju upp till var och en hur man tänker i det här. Jag gillar det inte, kan kanske bero på att jag själv inte har mer än…. och knappt det…. vad jag behöver själv varje månad. Och hade jag mer än vad jag behövde så tror jag inte att jag skulle skänka det till nån privatperson som tigger via FB, då skulle jag nog göra nåt mer genomtänkt med mina pengar tror jag.   


Att olika organisationer tigger bidrag är en sak…. det är ju liksom delvis deras jobb… men  ekonomisk hjälp till okända privatpersoner… nej tack.   

  

   

Det finns en liten närbutik eller vad man ska kalla det här i området. Dom finns förstås på FB och dom har nån gång då och då "tävlingar". Dom delar ut något gratis till den som har den bästa motiveringen till att just dom ska ha den där chokladkakan eller godispåsen eller  videofilmen eller vad det nu är som lottas ut.

   

Och jisses så många dödssjuka människor det finns här i området, och så fattiga dom är…  och så fruktansvärt deras barn har det pga sin sjuka, ensamma, övergivna mor   …. rena Dickenshistorierna.  Men det är klart… lite gratisgodis då och då kanske muntrar upp tillvaron för dessa stackars döende människor.


Ja jag vet… jag är elak…    

   

   

Idag påstår Kurt att vi ska köpa nya tapeter till köket. Det innebär antagligen att vi ska tapetsera om där också…  en av de mest kända skilsmässo-orsakerna sägs det om just den sysslan.  Fast vi har faktiskt klarat av att tapetsera om ett kök när vi bodde i huset… utan skilsmässa.  Vi får väl se hur det avlöper denna gången….. om vi nu hittar några tapeter alltså, det är ju inte alltid det lättaste att enas om sånt heller.  Jaja….    


Vi ska ha hit en hantverkare nån gång i nästa månad som ska lägga nya golv i hallen och köket, och byta den mörkbruna panel som sitter på väggarna i hallen och byta ut alla innerdörrar.  Det är väl tanken på det som inspirerat Kurt till nya tapeter i köket antar.  Kan ju kanske vara bra att göra det innan nya golvlister och dörrfoder är uppsatta förstås.   


Men kök är inget roligt att tapetsera…. många småbitar och strul. Och så har vi en specialare vid kyl och frys som de som bodde före oss fixat till….   jaja, eventuellt så överlever jag väl kanske detta också.



Idag är det regnigt och grått här…. som gjort för att tillbringa dagen i sängen med en trevlig bok, men så blir det ju inte förstås.  Och det är väl i alla fall hundarna tacksamma för kanske….   

  

     

    

   

 

 

 

Skapa flashcards