Tedsams blogg

Alla inlägg den 11 augusti 2012

Av tedsams - 11 augusti 2012 22:24

Nej då, det är ingen felstavning. Det är helt enkelt ett av mina enkla nöjen under OS…  att njuta av alla märkliga namn som flimrar förbi på TV-rutan.     Idag sprang Galen Rupp 5000m, ihop med en massa andra vars namn jag inte kan stava till. Men varje dag när jag sett på OS så har jag hittat roliga namn…. och vackra namn. Namn som säkert skulle låta helt tokiga här i Sverige, men som är så vackra att man ändå kunde önska att det verkligen fanns några som hette så här i landet också.


Jaja… jag är lättroad ibland….   

    

   

I dag har jag annars roat mig med klubbens första off. rallylydnadstävling. Inte som tävlande då, utan som arrangör.  Pappersnisse  med duktiga medhjälpare kan man väl säga. 50 tävlande som genomförde tävlingen och allt gick enligt planerna. Tidsschemat var i slutet förskjutet med  knappt 15 minuter och det tycker jag inte att man kan klaga på.   

  

Många duktiga tävlande var det, och vi fick samtidigt möjlighet att utbilda en skrivare, så nu har vi i alla fall en sådan som vet hur det ska gå till. Jag själv "fastnade" i sekretariatet och det var nog lika bra det. Jag känner till gången på saker och ting under en tävling, och jag tycker att det jobbet är ganska så kul.  


Men det var lite roligt… vår första rallylydnadstävling och vi fick faktiskt tack och beröm från några av de tävlande för att det var en trevlig och välordnad tävling.   Fast det fanns säkert några som tyckte annorlunda också antar jag, det brukar det alltid finnas, men dom sa inte det så att vi hörde det i alla fall.  

    

Och tjejerna som tillsammans med mig var funktionärer idag var kanonduktiga. Båda två var helt nya på just den här biten inom hunderiet, men eftersom dom var lika snabba i huvudet som i benen så funkade allting kanonbra.  Tusen tack Pernilla o Gunilla… ni gjorde ett kanonjobb!!   

   

Och så finns ju underbara SBK Tävling numera…. jisses vilket lyft för alla tävlingssekretariat. Så enkelt och lättarbetat allting blir…. både före och under och efter tävlingen…. och dessutom kan ingen påstå att programmet är svårt att lära sig heller. Kanonbra…. tycker jag.   

   

När jag lämnade klubben så var allting färdigt, alla protokoll snygga o prydliga, alla resultatlistor korrekta och tydliga och hela tävlingen med alla resultat redovisad till SBK, och resultaten synliga på SBK Tävling för alla som är intresserade…..  kanonbra som sagt.

   

  

Och nu när jag själv provat på, så måste jag ju då fråga mig varför det finns såna mängder av klubbar som inte har redovisat färdigt sina tävlingar så att man kan se resultaten på SBK Tävling? eller på SKK: s Hunddata…?

    

  

Jaja, nog om dagens tävling nu…. det är lite svårt att varva ner när man varit gång i så många timmar med mycket folk och hundar och många papper runt omkring sig, men sängen börjar kännas frestande snart tror jag.

    

Hundarna har varit med husse på en utflykt idag. De har också varit borta hela långa dagen, de åkte norröver till husses gamla hemtrakter och hälsade på gamla barndomskamrater (husses gamla kompisar alltså) .  Det vankades både korvbitar och kycklingpaj till hundarna påstås det  , så det gick nog ingen nöd på dom inte. Dessutom fick dom följa med in på alla ställen, och det sägs att Salza noggrant utforskade alla utrymmen på de ställen de besökte.

   

Hon är vansinnigt nyfiken av sig, lilla Flygmyran, och det tycker jag är enbart positivt… inte minst det faktum att hon fortfarande är minst lika nyfiken som hon var som valp.  

  

   

Imorgon skulle vi ju ha tävlat, men det blir ju inget med det. Tråkigt, tråkigt… men så får det bli. Vi får väl se om vi ändå hinner ta det där 3:e kvalificeringsresultatet innan året är slut. Vi har närmare bestämt en enda chans att göra det… en enda tävling till finns det här uppe inom räckhåll i år.   


Och med tanke på hur många anmälda vi hade, så kanske det finns risk att vi blir bortlottade från den tävlingen också….  jaja, vi får se vad som händer.

  

  

Men nu tror jag faktiskt att jag ska försöka tränga mig ner bredvid Salza i min säng…. fast det ser trångt ut.  

    

       

Ovido - Quiz & Flashcards