Tedsams blogg

Alla inlägg den 13 juli 2012

Av tedsams - 13 juli 2012 17:30

Nej, dagens promenad var inte njutbar på något sätt egentligen, fast kanske lite nyttig ändå hoppas jag.


Jag och doggsen åkte till stora köpcentrat för att jaga checkpoints idag. Och en mulen fredag i semestertider är det måååååånga som kommit på samma idé. Ja, inte att jaga checkpoints då kanske, men att åka till köpcentrat. 

    

   

Men vi traskade omkring där och bockade av våra checkpoints, och det var varmt och minst sagt trångt, och jag gick med flit där det var mycket folk och mycket bilar och många barnvagnar och många kundvagnar… tänkte att hundarna skulle få bli rejält trötta i huvudet.

  

   

Och det blev dom också… slängde sig direkt ner på golvet när vi kom hem sedan. Men det är hur enkelt som helst att ha med sig våra hundar på såna där ställen. Dom går lugnt och stilla i löst hängande koppel vid min sida, en på var sida. Och när det blir trångt och rörigt och vi måste stanna säger jag bara Stanna! så står dom lugnt där tills det är dags att traska vidare.   

   

Men kul hade dom inte….. man behöver bara se på Salzas hopsjunkna kropp på bilderna så ser man vad hon tycker. Fast dom fick faktiskt springa lösa i gröngräset några gånger också, en del av de där checkpointsen stod så till att det gick att släppa hundarna lösa en stund.

   

  

Och som avslutning innan i åkte hem fick dom leka lite i lekparken också...   

   

    

Men jag inser ju att de checkpoints som finns inne i centrum, dom ska vi nog helst ta en tidig morgon.

    

  

Vi skulle nog egentligen tränat lite idag men så blev det inte. Fast jag har tränat mig själv i alla fall. Jag har kollat vilka skyltar som ingår i fortsättningsklassen, och det är ju inte illa det, fast det borde kanske gjorts lite tidigare….   

  

Men vaddå… går det så går det, och går det inte så överlever vi nog det också.  Det är det som är så bra med rallylydnad… jag känner noll press när det gäller tävlandet, det här gör vi inte för att skaffa meriter eller nåt sånt, det här gör vi enbart för att det är kul.   

   

  

Men min rygg tog rejält med stryk av att knata runt på asfalt, så nu ska jag försöka vila den så att den funkar i morgon. Fast en del av skulden för dagens ryggonda får jag kanske ge Salza. Husse kom hem och påstod att hon rullat sig in något smaskigt imorse på promenaden, så jag fick bada henne…  inte så himla kul.   


Men nu är hon i alla fall nybadad och fin… eller… hon är inte så fin… hon är lurvig och lockig och tofsig… behovet av en klippning syns väldigt tydligt nu. Men det får bli en annan gång det….   

   

Hoppas ni har en trevlig helg framför er!!!   

      

     

Ovido - Quiz & Flashcards