Tedsams blogg

Alla inlägg den 12 juli 2012

Av tedsams - 12 juli 2012 13:37

Jag avskyr verkligen att ge upp.   Hur töntigt det än låter så är jag nog faktiskt en vän av talesättet: "Det finns inget som är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid."

  

Och så blir det också med dom där jäkla check-pointsen som jag gav upp häromdagen. Jag kan inte ge upp…. 


Nu har jag hittat en av dem som jag letat och letat och letat efter. Jag funderade ett tag till, kollade kartan en gång till för säkerhets skull, och  efter att ha funderat och läst lite på nätet (för mig är det inte självklart hur alla kartmarkeringar ser ut i verkligheten), så hittade jag den.   

  


Och igår kravlade vi uppför en blöt och halkig brant och fann en till… utan nåt besvär alls, om man inte räknar det som besvär att det var en brant med halkiga stenar och rötter och så förstås.  Och det var väl bara jag som kravlade… hundarna skuttade hur lätt som helst.

   

 

   

Men det tar lite tid det där…. när man är i rätt område och förstår att check-pointen finns alldeles i närheten då måste man kika noga så att man inte missar den. Och så måste man hålla ett öga på vart hundarna skuttar iväg, och så måste man framför allt kolla vart man sätter fötterna så att man inte snubblar bland alla rötter och stubbar och allt ris.  Men å andra sidan… tid är det enda jag har gott om….   

   

   

Idag tänkte jag mig in till stan för att traska runt där och ta några av de som finns där, men det regnar…. och regnar… och regnar.  Och hur kul är det att gå omkring på regniga gator då???  Nej… det lockar inte nåt speciellt, det får bli en annan dag.

  

Och jag tänker inte heller gå till det där eländiga stället där jag VET att jag på rätt ställe men ändå inte hittade markeringen. Det var långt in i skogen…. och högt upp… så det får bli en dag när det i alla fall inte regnar.

  

   

Det blir nog ingen check-point alls idag tror jag. Känner inte för nån lång promenad i det här vädret. Just nu vräker regnet ner, trots att jag nyss kollade och både smhi och yr.no säger att regnet har upphört här, så det där som piskar mot rutan är väl kanske grannen som vattnar lite slarvigt då kanske… eller??   

  

  

Det är så blött och fuktigt och varmt så det känns som om man ständigt står i duschen. Man blir blöt så fort man går ut och man hinner nästan inte torka innan man ska iväg ut nästa gång. Och det luktar våt hund i hela huset… dom hinner inte heller torka helt mellan rundorna trots att jag gör vad jag kan för att torka dom varje gång vi varit ute.


Visst har jag väl rätt när jag tycker att sommaren hittills varit eländig? Även om det är skönt med nån regndag då och då, så har det varit alldeles för många sådana i år.   

   

Det är ju förstås helt totalt meningslöst att tjafsa om vädret, men det påverka så himla mycket tycker jag.  Regn gör att det mesta blir lite jobbigt när man måste gå ut, i alla fall såna skyfall som vi har här just nu.     

  

Jaja, skit samma….. det lär inte ändra sig för att jag klagar.  Fast det är synd om alla som har semester och blir genomvåta så fort dom sticker ut näsan utanför dörren.


Nu ska jag i alla fall,  trots regnet, tassa iväg ut med doggsen…. fy…. vill inte….    Enda gången jag kan tänka mig att vara utan hund är nog när det spöregnar timma efter timma….   

    

Hoppas solen skiner på oss alla imorgon igen!   

    

 

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards