Tedsams blogg

Alla inlägg den 6 juli 2012

Av tedsams - 6 juli 2012 12:07

Lilla datorn och jag har flyttat ut i skuggan på uteplatsen just nu.  Fast i alla fall datorn ska snart flytta in igen…. men jag har en massa som ska skrivas och då känns det lite skönt att kunna sitta ute och göra det.  


Men min bärbara dator blir, som alla andra bärbara datorer som har några år på nacken, fort överhettad.  Fläktarna i såna datorer är ju ofta underdimensionerade för sitt arbete, och när dom blir för varma… då slocknar dom bara så där på direkten. Och det är inte alltid så jäkla lätt att få dom att starta upp korrekt sedan heller  


Men jag har lärt mig att palla upp datorn på några av Salzas vittringsapporter, och då andas den lite lättare… det funkar i alla fall bra inomhus, men det är ju varmare här ute förstås. Jaja, vi får se hur länge den orkar här ute i värmen….   

 

  

För en stund sedan såg jag i alla fall något som förvånade mig. Vi har farthinder utlagda på "gatorna" mellan husen bara för att förhindra att folk kör för fort bland alla barn och katter som springer omkring här.


Och de som nästan alltid kör för fort är varubilar och ungdomar… full fart och tvärnit utanför dörren dit dom ska.  Dom som själva har småbarn brukar vara väldigt aktsamma….

   

Men nyss hörde jag en bil som kom i full fart, jag satt här på uteplatsen och tittade upp precis lagom för att se bilen nästan flyga över farthindren som ligger strax utanför oss. Sedan drog den järnet några tiotal meter till, tvärnitade… och ut klev en av småbarnsmammorna i området.  Man upphör aldrig att förvånas….   

   

  

Husse o Ibsen har varit till vetten idag. Jag fick en uppenbarelse igår och kollade Ibsens vaccinationsdatum, han ska ju tävla nästa helg.  Och det var väl tur att jag gjorde det då… nu har dom varit iväg och förnyat den där vaccinationen.   

   

   

När jag gick upp i morse var det mulet ute, och då tänkte jag att "idag drar jag iväg med doggsen och tränar lite", men när alla morgonsysslor var avklarade så sken solen från en klarblå himmel igen och det blir lika varmt idag som det var igår.

   

Fast jag har inte alltid varit sån… sån att jag inte tränar i gassande sol alltså. När Salza var på G och vi klättrade uppåt i klasserna, då tränade jag ofta i solgasset. Och det gjorde jag förstås bara för att hon skulle lära sig att det var kul att jobba även om det var varmt och soligt.    


Kurt skällde på mig ibland, han tyckte att det var för varmt att träna… men det gjorde nog nytta tror jag. Jag har ju en hund som jobbar oavsett väder…   

     

Hoppas ni har en fin dag, och en härlig helg framför er!!   

    

  

Ovido - Quiz & Flashcards