Tedsams blogg

Alla inlägg den 4 juli 2012

Av tedsams - 4 juli 2012 18:43

Ja, idag träffade vi träningskompisen och tränade en stund. Bland annat så lät vi hundarna göra några sökslag, det är ju det allra roligaste dom vet.   

  

Och han som fick börja först, han som sedan skulle sitta i bilen och vänta, han hade andra åsikter om det, han.


Så här såg det ut när Salza hittade figgen ute i buskarna…. 

   

   

Han som inte ville sitta i bilen och vänta, hade hoppat ut genom fönstret och fortare än blixten sprungit till sin matte ute i bushen.   

   

Men Salza låtsades som inget, tog sin rulle som vanligt när hon hittade figgen (figgarna), och hämtade sedan matte… och när matte sedan upptäckte vad Salza hittat i buskarna så blev det skratt ute i skogen.   

   

  

Vi har tränat lite hopp på agilityhinder också, det kan ju bli såna på tävlingen nu när hoppet kan ingå i rallybanan.  Det ska vara hinder som antingen ser ut som lydnadshindret eller också som ett agilityhinder, och Salza är ju inte van vid agilityhinder i lika stor grad som det vanliga lydnads/brukshindret.

   

Men det var inga som helst problem. Hon har ju lärt sig agilityhindren en gång i tiden, i sin ungdom, och det mindes hon sannerligen. Jisses….    

  

Sakta…!  SAKTA…!  vrålade hennes matte när hon drog i 100 knyck över balansbommen.  Och A-hindret är ju skitkul… liksom däcket…. och gungbrädan. Jaja, med en annan matte så skulle hon nog passat bra på en agilitybana.   

    

Det är det jag alltid har sagt….  hennes matte är oftast bara en belastning...   

   


För övrigt så har det varit en knorkig dag idag…..   

  

Jag har väntat på ett telefonsamtal från läkaren, och det telefonsamtalet skulle resultera i ett recept.

I och för sig skulle han ringa redan igår, men när jag stötte på i morse så fick jag besked att han skulle höra av sig under dagen.


Ok då…jag sa till att han då fick ringa på min mobil, och var noga med att ha mobilen med mig överallt…. men ingen ringde.


När jag hade tränat färdigt med doggsen (Ibsen var också med) så gick jag en promenad med dom så att dom fick rasta av sig, sedan åkte jag till köpcentrat för att handla mat.

  

Idag var det några fler än jag som skulle handla… puuust… men jag handlade det jag skulle ha, och just precis när jag hade laddat upp nästan alltihop på kassabandet, då ringde det förstås från läkaren.   


Jättelång kö bakom, och jättesnabb kassörska… vad gör man då??


Jo, jag säger som det är och frågar om jag kan ringa upp. Nej jag återkommer om en liten stund får jag till svar.

Jag betalar och packar ner mina varor, släpar ut dom till bilen och sitter där och väntar en stund. Apoteket där jag ska ta ut den där medicinen ligger nämligen också i köpcentrat.  Känns inte så kul att åka hem och sedan tillbaka igen.


Men ingen ringer, så jag tar mig genom köerna fram till apoteket och sitter där en stund och väntar på telefonsamtalet… som inte kommer.

  

Nu skiter jag i det här, tänkte jag efter nästan en halvtimma, och så åkte jag iväg….. ut på motorvägen med all den trafik som det är där sent på eftermiddan…. och då ringer förstås telefonen.   

   

När jag väl fått fatt i den och ska svara, samtidigt som jag kör, så lyckas jag förstås avvisa samtalet istället för att svara på det.   

   

Stannar på en avfart och försöker ringa tillbaka, men det går inte.  Jag åker hem, måttligt irriterad….

    

   

Och så småningom, sent omsider ringer det igen och jag får välja vilket apotek jag vill hämta medicinen på. Den ska faxas dit omgående….

   

Väljer ett apotek hyfsat nära, ett apotek som alltid brukar ha all medicin hemma, i alla fall den medicin som jag brukar behöva.

  

Ut till bilen igen och så åker jag till apoteket… som inte har just den medicinen hemma just idag.    Ber dom kolla vart den finns…och den finns på apoteket i köpcentrat där jag tidigare idag satt och väntade på det där telefonsamtalet som aldrig kom.  Så jag åker dit, får min medicin och åker hem igen…..

     

Näe… det är kul att träna hund, men resten av den här dagen kan jag lika gärna vara utan.

   

Och så har jag dessutom slarvat bort mitt lösenord till SBK Tävling. Inte mitt egna privata, utan det som gäller klubbens rallylydnadstävling.   


Jag rensade bort en massa tempfiler på datorn häromdagen, och tydligen så svepte den då bort alla filer med mina lösenord. Så nu har jag problem både här och där….    

  

För det är nämligen också så att jag slarvat bort en hel mapp med viktiga mail. Bland annat såna där mail där mina lösenord bekräftas, och många andra mail som var viktiga av olika anledningar… den mappen har jag lyckats få att försvinna alldeles spårlöst. Och det är ju jättekul…!!   

   

   

Men herregud… varför ska inte saker och ting jäklas om dom nu kan det….. så trist livet vore om allting gick sin gilla gång.   

   

  

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards