Tedsams blogg

Alla inlägg den 24 juni 2012

Av tedsams - 24 juni 2012 08:25

…..  i alla dess former fanns det att välja på igår när vi var i Norrfällsviken. 

   

    

Fast jag är ju ingen superälskare av varken sill eller strömming så det var ju tur att det dessutom fanns mängder av olika sorters lax också.

    

    

 

   

Det är ett populärt sommarställe det där. En konferensanläggning i närheten och en stor camping med stugby och allt som hör till… och så en båthamn förstås och badstrand och lekplats och allt möjligt som hör ett semesterställe till.

   

    

    

Massor med folk som liksom vi ville njuta av den goda maten också, men vi satt ute och åt och märkte inte av det så speciellt mycket. Och vi hade tur med vädret…. en aning sol och precis lagom varmt.

    

    

 

    

Hundarna tillbringade ju dagen i bilen, men vi hade tur och kunde ställa bilen så att vi hade uppsikt över den när vi åt, och det var inte heller speciellt varmt i den. Lite skugga, öppen lucka bak och så tvärdrag genom bilen gör ju att det svalkar av ganska så rejält.

     

Lite plåster på såren var det sedan kanske att deras matte smugglade ut diverse läckerheter från buffén till dom. Våra hundar gillar fisk i alla dess former…. och förhoppningsvis var det bara vedgubben som såg vad jag gjorde.   

   

    

När jag sedan rastade hundarna innan vi åkte hemåt igen, så fann jag en mycket intressant väg. Hade jag inte haft två medresenärer som väntade i bilen så hade jag nog utforskat den lite närmare tror jag.  En öde väg som försvann in i skogen,  och jag misstänker att den så småningom kom ut vid havet… skulle som sagt inte haft något emot att traska iväg på den.  

     

Och när vi så småningom kom hem igen hade jag kört 25 mil, till största delen på en nästan alldeles öde E4:a. Det måste i vanliga fall vara en av landets mest trafikerade vägar, det är ju "stora vägen" norröver, men igår var det bara vi och några stackars vilsna tyskar i husbilar som var ute och åkte.  Idag lär det se annorlunda ut där….

   

   

Och idag måste jag nog göra nåt kul med hundarna. Dom hade en tråkig dag igår tror jag. Visserligen fanns det massor att titta på när dom väntade i bilen, men dom hade nog tråkigt ändå tror jag.

   

Och så har husse cyklat med hundarna idag på morgonen, och det gillar ju tyvärr inte Salza numera, så hon behöver få göra nåt som hon tycker är roligt.  Är man hund så ska ju inte livet bara bestå av att få tillfälle att kissa och bajsa, det ska vara lite roligt också.   

    

Hoppas ni får en fin avslutning på helgen!

    

    


 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards