Tedsams blogg

Alla inlägg den 8 juni 2012

Av tedsams - 8 juni 2012 18:15




… fast visst är det varmt. Men det är skönt, i alla fall när man kan sitta och slöa växelvis i solskenet och i skuggan.

  


Promenaderna blir däremot lite jobbiga, varken jag heller hundarna har vant oss vid värmen ännu. Men det ska vara fint väder vid den här årstiden och då blir det också varmt, och det är verkligen inget att klaga på om man betänker alternativet.



De här två bilderna är tagna från ungefär samma ställe…. det kan man inte tro. Och gissa vilken av bilderna jag föredrar då..?

   

 

   

     


Idag var vi på liljekonvaljstället och promenerade, men jag plockade inga. Dom var jättefint utslagna nu, men vi passerade dom i början av promenaden och jag ville inte gå och bära på dom hela vägen. Dessutom hade dom säkert vissnat innan vi var hemma igen och det hade ju varit synd. Nu få dom stå där dom står och glädja rådjuren och hararna eller var det nu är för djur som bor där.

  

Salza hittade i alla fall nåt konstigt djur som hon tyckte att hon skulle anfalla...    

  

  

      


Vet ni att jag tycker att det är så underbart med positiva människor. Inte såna där hurtbullar som till varje pris ska hitta nåt positivt i allt som händer.. eller inte händer… utan såna människor som är genuint, och omedvetet, positiva i sitt förhållande till omvärlden.

   


Jag är ju tyvärr inte sån, och har väl inte så många såna i min omgivning heller… men i ett visst speciellt sammanhang träffar jag då och då på en människa som är sån, och det är alldeles underbart.

  


När alla andra hittar nåt att kritisera eller klaga på, då har han alltid nån försynt kommentar som får i alla fall mig att skämmas för mitt negativa sätt att tänka.



Man kan kanske lära sig att vara sån, men det lär ta så pass många år så det lär inte vara aktuellt för min del… men jisses så skönt det skulle vara att alltid, helt naturligt, se det positiva i det som händer.   

   

   


Och sen så beundrar jag alla dessa människor som tränar sina hundar i ur och skur, vardag som helgdag… utan att egentligen komma nånstans. Jag önskar att jag kunde vara sån, nöjd bara med att träna och inte bry mig så mycket om vad resultatet blir.

  


Jag vill ju ha resultat på det jag gör, och även om jag tycker det är kanonroligt att träna hund, så skulle jag snabbt tappa sugen om jag inte fick de resultat jag ville.



Så skönt det skulle vara att inte ha så många (höga) krav på allting. Men, men… man är som man är, och det är jobbigt att ändra på sig själv, så jag lär nog förbli den jag är några år till.   

  

  


Nej, nu ska jag läsa färdigt min bok tror jag…. har varit ute i solen mycket idag och då blir man lite slö frampå kvällen…. precis som alla andra kvällar.    

   


Önskar er alla en trevlig helg!!!

    

     

   

Skapa flashcards