Tedsams blogg

Alla inlägg den 19 maj 2012

Av tedsams - 19 maj 2012 17:16


Ja, idag invigde Salza fotbollen som jag köpte till henne för flera veckor sedan. Det går ju inte att använda såna bollar tillsammans med Ibsen, hans stora käft når ju runt bollen, och sedan är den bollen historia…    



Så idag när vi var iväg och skulle ha kurs så fick Salza lattja med den bollen själv en stund. Skitkul tyckte hon att det var….

   


    

Men matte valde liksom inte den allra bästa platsen för såna övningar.   Vi väntade på träningskompisen och befann oss på en stooooor grusparkering. Gissa hur snabbt Salza o bollen förflyttade sig över den jätteytan… och gissa hur lång tid det tog för matte att hämta tillbaka bollen igen, för att vända och rulla bollen åt andra hållet det kunde inte Salza, i alla fall inte när matte hojtade.

    


Nästa gång ska vi hålla oss nånstans där det finns naturliga gränser som sätter stopp för en rullande boll.   

  

  


Just nu sitter jag och väntar på våra beställda pizzor. Jag har varit ute med hunderiet i 5 timmar idag, känner mig lite mör och har vidrigt ont i ryggen, så jag kostar på oss hemkörda pizzor idag.     I morgon ska vi ha middagsfrämmande så då blir det mycket pyssel med matlagning och allt som hör därtill.. skönt att slippa det idag då.

   


Vi började dagen (efter Salzas trixande med trasan alltså) med att jag hjälpte träningskompisen med att träna lite spår som jag lagt allra först på morgonen, sedan har vi haft rallylydnadskurs, och därefter har vi tränat själva och sedan plockat bort och fixat och donat, och slutligen planerat lite inför den tävling som vi hoppas vi ska ha framöver.

   


Många timmar blir det, men allt som har med hundaktiviteter att göra är ju roligt. Vad skulle man ta sig till utan hund egentligen…?? Livet vore allt bra tomt då…..    


 


  

  


 


 


 


Ovido - Quiz & Flashcards