Tedsams blogg

Alla inlägg den 10 maj 2012

Av tedsams - 10 maj 2012 16:06




..… mår inte riktigt bra, men vet inte riktigt vad det beror på. Känner mig lite febrig och lite allmänt risig, inte kul alls. Bättre att det gör ont nånstans, då vet man i alla fall vad felet är…   

  


I alla fall så har jag tillbringat förmiddagen i tvättstugan nu, och det är ju alltid kul… eller också inte. Fast jag gillar ju tvättmaskiner som ni vet… världens bästa uppfinning.   

  


Känner mig nog egentligen pyttelite träningssugen också… ja, hundträningssugen då alltså. Men nu har vi ju ingen trädgård längre, där man enkelt kan gå ut och göra lite roligheter. Nu är det genast ett helt företag att träna om det är sånt man inte kan göra inomhus.   



Jag måste först gå/åka nånstans, eller om jag väljer att gå till den närbelägna fotbollsplanen t.ex så måste jag ändå först till garaget och hämta koner och apporter och sånt som ligger i bilen. Och i bilen måste det ligga, för det där behöver jag när vi har rallylydnadskurs och sånt…. det är alldeles för skrymmande och tungt att släpa alla träningssaker fram och tillbaka , så dom får bo i bilen.



Och bara jag tänker tanken på att först gå till garaget och där hämta alla grejor som behövs, sedan bära dom hela vägen tillbaka till lägenheten, hämta Salza och sedan släpa iväg med alltihop några hundra meter till…. träna…. och sedan släpa tillbaka alltihop igen… då är träningslusten definitivt borta med vinden. Så det blir väl inget av kan jag tro….    



**************************



Näe det blev inget tränat. Har gjort en paus i skrivandet nu och varit ute på promenad och grejat med lite allt möjligt, men nån träning lär det inte bli idag.



Fast lite tass-träning kan jag kanske kosta på liten Salza. Jag inbillar mig kanske, men jag tycker faktiskt att det redan har blivit lugnare på tassfronten. Men det är under träningsförhållanden det, när det blir tävling så kommer säkert tassandet igång igen.



Men jag skiter egentligen i det… gör vi inga andra stora missar så kan jag bjuda på de där minuspoängen, även om dom är retliga. Och ännu retligare är dom förstås om vi/jag gör nån stor miss så att dom blir avgörande… fast så illa får vi inte tro att det ska vara.   



Det är mest bara en kul grej att testa…. går det verkligen att få bort???

   


Men först ska jag fixa middan, ärtsoppa och sedan pannkakor med grädde och blåbärssylt blir det idag. Det är ett bra utgångsläge för hundträning, pannkakor är smaskens tycker Salza.    

     

   


Ovido - Quiz & Flashcards