Tedsams blogg

Alla inlägg den 8 maj 2012

Av tedsams - 8 maj 2012 09:56


Nej, idag har jag inget att skriva om egentligen.    Fast det har jag ju sällan, det blir mest en massa bladder tycker jag, så det kanske blir en lång följetong idag också, bara jag väl kommer igång.  



Solen skiner idag också, men imorgon ska det bli regn igen. Och noll värme är det, trots solen….



Men jag har i alla fall kommit på varför jag sover så dåligt på nätterna… det har varit jobbigt att sova urdåligt varje natt… och sedan varje morgon vakna nästan tröttare än då jag gick och la mig.   

   


Lösningen är att jag måste ha fönstret öppet på nätterna, då sover jag bra. Men fönstren här är stora och att ha en springa öppen på vintern när det är många minusgrader, det går inte, det blir alltför kallt. Så under hela vintern har jag bara haft ett litet vädringsfönster öppet, och det räcker inte.



Nu öppnar jag fönstret varje kväll, och det blir svalt och skönt och jag sover mycket bättre…. fast när Salza kommer och kryper intill mig tidigt, tidigt på morgonen, då är hon ganska så kall. Undrar om hon, som inte har nåt täcke, fryser på nätterna nu? Vi har ju nollgradigt eller rent av minusgrader på nätterna fortfarande….   

   

  


Och apropå nåt helt annat då…. om nån av er funderar på att köpa skor från FOOTWAY så kan ni hojta till. När jag köpte mina skor så fick jag rabattcheckar på 100:- som kan användas om man köper skor som kostar över 500:-Jag ska inte köpa några fler skor därifrån nu på länge så vill nån av er ha, så hojta till.   



Skorna ska invigas idag, hoppas verkligen att dom är lika bra som dom gamla. Fast man brukar ju säga att man aldrig ska försöka upprepa en succé, så det kanske dom inte är….  

   

  


Vet ni att det är Kristi Himmelfärdshelg nästa vecka… nedrans så fort tiden går när snön väl försvinner. Men alla vårhelgerna ligger tidigt i år… det kanske är därför det känns så.



Och varje år när den helgen kommer så skänker jag en tanke (eller många rentav) till forna tiders Cockerläger. Det var roliga tider det…   



Många av deltagarna har jag ju koll på fortfarande, mest via FB… och det är kul. De där lägren tillförde verkligen en massa positiva saker i mitt liv.

    

  


I år lär det inte hända nåt speciellt, och det är ju lite tråkigt. Träningskompisen och jag ska åka iväg och tävla om drygt 2 veckor, men annars så är det inte några aktiviteter planerade. Tråkigt…. det är ju alltid kul att ha nåt roligt att se fram emot.

   


Ibland… men inte så ofta… är jag lite sugen på att ta upp lydnaden med Salza igen. Bara för att ha ett mål av något slag framför oss….



Men jag vet inte….. det blir nog bara en tanke tror jag. Problemet är nog egentligen det att jag har svårt att motivera mig att träna om jag inte har en tävling (eller nåt annat liknande) som mål där framme nånstans. Och det är ju fånigt att vara sån… träna kan man ju göra bara för att det är kul att träna, och vi har ju massor av detaljer att peta i… men, men…. jag funkar inte riktigt så.    



Ja, vi får se…. vi har ju det där tassandet vi ska jobba med också… ska nog kanske beväpna mig med en klicker och ta ett litet träningspass nu på direkten… ja, så gör vi.   

   


Ha en riktigt fin dag!!!!   

   

   

Skapa flashcards