Tedsams blogg

Alla inlägg den 20 april 2012

Av tedsams - 20 april 2012 09:48


    


…. att glädjas åt….. Sundsvall ska få ett dygnet-runt-öppet djursjukhus.    Äntligen…. kan man väl säga om det. Närmaste jouröppet djursjukhus har varit Östersund, 25 mil härifrån. Och dom har tydligen ändå inte kapacitet att ta hand om allt, så många har blivit hänvisade till Uppsala eller Strömsholm, med den följden att flera djur dött innan de kommit under vård.   

  


Nu köper ägarna till djursjukhuset i Östersund en av klinikerna här i Sundsvall, och ska införa dygnet-runt-jour. Och det är ju himla bra… Vore jag uppfödare så skulle jag applådera vilt just nu, det måste vara nervöst att t.ex ha en tik som ska valpa och veta att det inte finns nån hjälp utan att man har flera timmars bilresa framför sig. Hoppas att det här blir bra nu då…   



Salza är i alla fall i stort behov av veterinärhjälp. Vi var på rallykursen igår och jag kollade det där med den där framtassen som automatiskt åker upp så fort hon sätter sig… det måste vara nåt fel på henne. Nån muskel som är för kort eller så… när rumpan når marken/golvet, då åker tassen upp.   

   


Äh, skämtar bara som ni väl förstår…. men hon lyfter i stort sett alltid på tassen i och med att hon sätter sig. Men hon är 6 år gammal/ung nu, och jag tvivlar på att jag kan förändra det beteendet.   



Jag har förstås sett det förr, men aldrig sett det som nåt att bry sig om… ändå till nu då. Men vi får nog vara inställda på att offra de poängen när det är tävling, svårt att förändra sånt som hon gör utan att hon tänker på det. Men det är ju lite bittert att 6 av 7 minuspoäng berodde på just det.   

  

  


I går flängde jag omkring hela långa dan, idag är det inget alls inbokat, skönt. Fast det betyder förstås inte att det inte finns nåt som ska göras, det gör det ju alltid. Fast det är ju mest tråkigheter förstås….

  


Förutom att jag ska baka en ny omgång Rudi-kex, det är roligt just bara för att hundarna gillar dom kexen så mycket. Men eftersom Salza bantar just nu så ska jag göra dom pyttesmå…. på så vis kan hon få lika många utan att äta lika mycket… fiffigt, va??   

  


Och så ska jag skriva ännu ett blogginlägg lite senare.    Jag har inte tid nu, men jag har nåt på hjärtat som jag vill ut med.… och som alltid gäller det förstås hundträning.   

    


Hoppas ni har en fin avslutning på arbetsveckan!   

    


 


Ovido - Quiz & Flashcards