Tedsams blogg

Alla inlägg den 18 april 2012

Av tedsams - 18 april 2012 10:35




  • att SM-sidan för lydnad har en BC som logga…. det blir ju mer och mer ett rent BC-mästerskap så det är ju helt riktigt….
  • att knäppskallarna nere i Skåne har instiftat en ny hundsport som heter Rally-Mix. Detta enbart för att de anser Rallylydnaden vara alltför strikt och kräver lite för mycket lydnad…. ja, jisses… dessutom är det hela så hemligt så man måste gå deras kurser eller bli instruktör för att få veta vad sporten innebär. Men man kan tjäna pengar på många sätt….
  • att det har snöat igen… som jag har längtat så efter mer snö…
  • att folk är så snabba med att svara på frågor som ställs via deras mail..
  • att låset till garageporten krånglade i evigheter igår kväll när jag kom hem…
  • att Ibsen har skurit sönder en trampdyna så att vi inte kan gå några promenader….
  • att varningslampan i Fabian fortfarande lyser lika energiskt….
  • att jag har ont i en fot….
  • att Salza har gått upp 5 hekto på 14 dagar….  

Ja, jisses… så många roligheter på en gång….    



Fast några är ju ganska så oviktiga förstås, andra lite mer oroande…. men sånt är ju livet sägs det.   



Men vet ni… jag skulle nog inte ha något alls emot ett liv utan en massa "roligheter", det vore kul att få uppleva det i alla fall i en vecka eller nåt.



Nu till helgen ska vi i alla fall starta upp en rallylydnadskurs på klubben, och det är ju kul.. på riktigt alltså   


Inte så många deltagare som vi skulle önskat, men det kommer kanske så småningom när ryktet om sporten spridit sig lite mer. Men rallylydnad är faktiskt en gren som man inte behöver gå så mycket mer än en nybörjarkurs i. Fortsättningskurser känns lite överflödiga, träningsgrupper däremot kan ju vara bra så att man kan turas om att bygga banor och lösa problem som man fastnat i.   



Jag brukar ju mest träna själv, men just i rallylydnaden har jag tur som har en bekanting som också vill träna, det är ju lite inspirerande att se andra träna, och så är dom lite duktigare än vad vi är  , och det sporrar ju också.



Men idag är det, förutom en kortkort (med tanke på Ibsens trasiga tass) hundprommis lite senare, bara ett biblioteksbesök som står på agendan  . Och dit ska jag åka alldeles snart tror jag…. hoppas jag hittar nåt bra denna gången. Ibland är det alldeles hopplöst att göra det tycker jag….


 


 


 


Ovido - Quiz & Flashcards