Tedsams blogg

Alla inlägg den 15 april 2012

Av tedsams - 15 april 2012 09:29


Sitter förstås och letade efter fler rallylydnadstävlingar nu, det gick ju så bra igår så det finns ju ingen anledning att inte haka på och köra vidare.    



Men… kan man verkligen reservera en officiell tävling för enbart en enda ras??   



Reglerna för rallylydnad är ju desamma som för andra tävlingsformer när det gäller Allmänna bestämmelser, och där finns inget som styrker nåt sånt. Sedan finns det Allmänna bestämmelser som är specifika för rallylydnad, men man kan inte heller där se nåt som styrker att man kan utestänga andra raser från en officiell tävling.


Och får man många anmälningar och måste lotta så ska ju det ske utan hänsyn till ras o.s.v



Nja.. den rasklubben är nog lite fel ute den… om dom inte fått nåt specialtillstånd förstås. Men då kommer väl alla rasklubbar att ansöka om det i framtiden, dumma är dom väl annars.



Jaja, jag tänkte inte tävla där i alla fall… men jag är ju en sån där som vill VETA… får man göra så? Kan ju maila SBK och fråga förstås, om nu nån där vet hur det ska vara. Fast… jag skiter i det…. lika bra det.    



Men det är inte lätt att hitta tävlingar inom räckhåll här uppe. Det kommer faktiskt att vara några här i närheten under året, men…. ni vet… jag vill ju tävla NU… och inte om några månader.



Och så letar jag på annat håll då, och där finns det ju tävlingar, men det innebär resor på 20-30-40 mil enkel väg, och det är lite häftigt för en nybörjarklasstävling tycker jag.



Jaja, bara att ge sig till tåls….   



Igår höll vi på att frysa ihjäl på tävlingen, och idag skiner solen från en klarblå himmel igen, typiskt. Fast det är kyligt ute idag också, men solen kommer ju att värma frampå dan.



Näe, nu ska jag skriva några mail… smider lite planer av det roliga slaget…    och sen ska jag nog göra lite nyttigheter tror jag…. kanske….    



Hoppas ni har en fin söndag framför er!!   


P.S.  Alla tävlande igår fick en ros...... 

 

    


 




 


Ovido - Quiz & Flashcards