Tedsams blogg

Alla inlägg den 8 april 2012

Av tedsams - 8 april 2012 19:21


Bra eller dåligt…? Det har varit en sån där dag idag… ni vet…   



Dagen började med en död dammsugare, och hur klarar man sig utan dammsugare? Det gör man ju inte så det var bara att ge sig iväg för att köpa nytt.



Och OK då… vi fann en till extrapris som verkar bra, men den var ju inte direkt gratis bara för att det var extrapris..... så det var ju bra på ett sätt, inte så bra på ett annat.



Sen slank jag undan fortkörningsböter med bara en hårsmån. Såg spionerna i tid och tvärnitade, så jag klarade mig… och det var ju bra.   



Men Fabian signalerar fortfarande att han inte mår bra…. och det är INTE bra.



Sen blev inte dagens promenad riktigt vad jag tänkt mig… inte så bra.



Men jag hittade i alla fall blåsippor… och det var ju bra.

 



Nu har jag redan sett tussilago, vitsippor och blåsippor… måste vara ovanligt tidigt, och det är ju trevligt.



Vi var bortbjudna på middag idag, men eftersom det är krassligt här i huset så kunde vi inte gå… inte så bra.



Och det var inte så kul att det blev strömlöst här precis lagom tills jag skulle laga middag… det var ju inte så bra.



Men en av fördelarna med att bo i lägenhet är ju att man enkelt kan ringa jouren, och han kom ögonaböj. Och konstaterade att det var ett jobb för elverket så han ringde in dom, och dom kom också ögonaböj…. och det var ju bra.



Och i precis exakt samma minut som strömmen kom tillbaka kom också pizzorna som jag beställt….. och det var ju himla bra.



Lite knepigt var det ju i och för sig att just bara vi, och lägenheten ovanpå oss, blev strömlösa. Av 201 lägenheter så drabbar det just vår lägenhet…. inte så bra.



Och så invigde Salza och jag hennes födelsedagspresent idag. Fyrkantiga burkar som ska ställas i varandra… såna där i olika storlekar ni vet. Och för att vara de första försöken så gick det lysande… och det var ju bra.



Mindre bra är det snön har vräkt ner utanför fönstren en lång stund nu, vintern är här igen…. inte så bra.

 


Ja, summerar jag allt det här så verkar det trots allt som att dagen har varit bra…. fast det känns inte riktigt så ändå. Äsch… dagen är snart slut och i morgon är en ny dag.



Då ska vi iväg och träna igen… och det är ju bra.    



OM nu Fabian orkar släpa sig fram ett tag till utan att ha blivit reparerad, och OM det inte är alltför mycket snö på marken…. och… jaja, vi får se.



En ny dag med nya bekymmer känns det som, men vi får se. Nån gång ska väl den här trenden brytas tycker jag.



Hoppas ni får en fortsatt trevlig helg i alla fall.     

   


 


Ovido - Quiz & Flashcards